تغذیه سگ, تغذیه گربه

آیا گربه‌ها می‌توانند از غذای سگ بخورند؟

آیا گربه‌ها میتوانند غذای سگ بخورند؟

شاید برایتان پیش آمده است، وقتی غذای گربه‌تان تمام می‌شود به این فکر کنید که «آیا گربه‌ها می‌توانند از غذای سگ بخورند؟». ازاین‌گذشته، غذای سگ و گربه در قفسه سوپرمارکت بسیار شبیه به هم هستند و ممکن است در خرید آنها اشتباه کنید. به‌هرحال می‌خواهید بدانید، آیا غذای سگ به گربه آسیب می‌رساند؟

متأسفانه، بله، حتی بهترین غذای سگ برای گربه‌ها مضر است. سگ‌ها و گربه‌ها به دلیل تفاوت‌های بیولوژیکی، به تغذیه متفاوتی نیاز دارند و این بدان معنی است که دادن غذای سگ به گربه‌ها یک اشتباه بزرگ است. این مقاله توضیح می‌دهد که چرا گربه‌ها باید از غذای سگ دوری کنند و اگر گربه شما به طور تصادفی غذای سگ را خورد چه باید کرد.

چرا گربه‌ها نمی‌توانند از غذای سگ بخورند؟

غذای گربه و غذای سگ ممکن است شبیه به هم باشند؛ اما تفاوت‌های کلیدی در مواد تشکیل‌دهنده آنها وجود دارد. گربه‌ها و سگ‌ها نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند، بنابراین گربه‌ها نباید غذای سگ بخورند و بالعکس. غذای سگ و گربه چه تفاوتی با هم دارند؟ گربه‌ها گوشت‌خوار هستند؛ آنها نمی‌توانند بدون وجود گوشت در رژیم غذایی خود، زنده بمانند.

این به دلیل اسیدآمینه‌ای به نام تورین است که در گیاهان یافت نمی‌شود؛ اما در گوشت وجود دارد. درحالی‌که سگ‌ها (و انسان‌ها) بر خلاف گربه‌ها، می‌توانند تورین خود را از سایر اسیدهای آمینه مانند متیونین بسازند. گربه‌ها اگر تورین کافی نخورند، به‌سرعت دچار مشکل می‌شوند. بنابراین غذای گربه همیشه مقدار زیادی تورین زیستی دارد، درحالی‌که غذای سگ ممکن است آن را نداشته باشد، یا ممکن است در مقادیر کمی داشته باشد.

تفاوت‌های دیگری نیز وجود دارد؛ غذای گربه به‌طورکلی دارای محتوای پروتئین بالاتر و مقادیر بیشتری از اسیدآمینه آلانین است. گربه‌ها همچنین مستعد کم‌آبی نیز هستند، به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان، تغذیه گربه‌ها را با غذای مرطوب توصیه می‌کنند.

بنابراین، آیا گربه ها می توانند از غذای سگ بخورند؟ به دلیل تفاوت‌های کلیدی در محتوای مواد مغذی غذای سگ و گربه، غذای سگ برای گربه‌ها بی‌خطر نیست. گربه‌هایی که غذای مرطوب یا خشک سگ می‌خورند، مقدار موردنیاز تورین، آلانین و پروتئین را دریافت نمی‌کنند. کمبود تورین در گربه‌ها باعث نابینایی و بیماری قلبی می‌شود که کشنده است.

آیا گربه‌ها می‌توانند غذای سگ را در مواقع اضطراری بخورند؟

اگر گربه شما گهگاه از غذای سگ می‌خورد؛ اما در بیشتر مواقع، غذای گربه می‌خورد، مشکلی ندارد. تا زمانی که یک غذای کامل و متعادل برای گربه ۹۰ درصد کالری روزانه آنها را تشکیل می‌دهد، برای گربه‌ها اشکالی ندارد که گاهی، مقدار کمی غذای سگ بخورند. غذای سگ معمولاً حاوی مواد سمی برای گربه نیست، بنابراین خوردن غذای سگ در کوتاه‌مدت به گربه آسیب نمی‌رساند.

در مواقع اضطراری و برای کمتر از ۲۴ ساعت، دادن غذای سگ به گربه‌ها مشکلی ندارد. تا زمانی که گربه‌ها دراسرع‌وقت با یک غذای کامل و متعادل تغذیه شوند (قبل از اینکه دچار کمبود تورین شوند)، اتفاقی نمی‌افتد.

گربه‌ها نیازهای غذایی خاصی دارند که باید با رژیم غذایی آنها تأمین شود. در صورت  تمایل راهنمای خرید غذای گربه را مطالعه کنید.

چرا گربه‌ها از غذای سگ‌ها می‌خورند؟

درست مانند انسان‌ها، گربه‌ها همیشه نمی‌دانند چه چیزی برایشان خوب است و بسیاری از آنها با خوشحالی غذای سگ را می‌خورند. ممکن است برخی از گربه‌ها، تنوع را دوست داشته باشند. گربه‌های دیگر ممکن است طعم یا بافت غذای سگ را ترجیح دهند.

در نهایت، برخی از گربه‌ها فقط حریص هستند. آنها با خوشحالی غذای خود را تمام می‌کنند و هر چیز دیگری را که در دسترس هستند جستجو می‌کنند. اگر برای گربه شما حریص بودن صدق نمی‌کند و اشتهای او زیاد است، با دامپزشک تماس بگیرید. افزایش اشتها تحت عنوان «پلی فاژی»، یکی از علائم پرکاری تیروئید و دیابت است که هر دو، قبل از ایجاد علائم شدیدتر نیاز به مراقبت پزشکی دارند. با ادامه مقاله «آیا گربه ها می‌توانند از غذای سگ بخورند؟» همراه ما باشید. برای اطلاع از آخرین خبرها و مطالب آموزشی در رابطه با حیوانات خانگی می‌توانید؛ اینستاگرام اسکای پت و صفحه لینکدین اسکای پت را دنبال کنید.

آیا سگ می‌تواند غذای گربه بخورد؟

خوردن غذای گربه برای سگ‌ها بسیار ایمن‌تر از این است که گربه غذای سگ را بخورد. هیچ‌چیز سمی در غذای گربه وجود ندارد که بتواند برای سگ شما مشکل ایجاد کند. بااین‌حال، لزوماً برای آنها خوب نیست. پروتئین و چربی غذای گربه نسبت به سگ‌ها بسیار بیشتر است؛ این می‌تواند باعث پانکراتیت، ناراحتی روده و خطر چاقی شود.

با وجود این، آیا دادن غذای گربه به سگ کار درستی است؟ بهتر است غذای گربه را به سگ خود ندهید؛ ولی اگر سگ شما موفق شد مقداری غذای گربه را بخورد، نترسید! فقط مراقب علائم مشکلات روده باشید و در صورت نیاز آنها را نزد دامپزشک ببرید.

->مقاله پیشنهادی: نکات مهم برای خرید غذای حیوانات خانگی

آیا سگ‌ها می‌تواند از غذای گربه‌ها بخورند؟

چگونه غذای سگ را از گربه خود دور نگه دارید؟

بیایید با آن روبرو شویم: گربه‌ها سرسخت هستند و ممکن است لازم باشد کمی هوشمندانه‌تر کار کنید تا بچه گربه خود را از غذای سگ دور نگه دارید. اگر سگ بزرگی دارید، یک کاسه مرتفع ممکن است به‌دور نگه‌داشتن گربه شما کمک کند.

یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها این است که مکان‌های تغذیه حیوانات خانگی خود را جدا کنید. اگر کاسه‌های آن‌ها در اتاق‌های مختلف باشد، کمتر احتمال دارد لقمه‌ای از غذای دیگری بدزدند. اگر خوردن غذای سگ به یک عادت تبدیل شود، مراجعه به دامپزشک ممکن است به کشف مشکلات اساسی کمک کند. راه‌حل دیگر این است که از غذا دادن همیشگی به حیوانات خانگی خود اجتناب کنید و زمان‌های مشخصی را برای غذا دادن به حیوانات خانگی خود انتخاب کنید.

خلاصه مقاله « آیا گربه ها می توانند از غذای سگ بخورند؟»

بنابراین، پاسخ به سؤال «آیا گربه ها می توانند از غذای سگ بخورند؟» هم بله و هم خیر است. غذای سگ برای تغذیه طولانی‌مدت به گربه ایمن نیست؛ زیرا حاوی مواد مغذی مناسب نیست. بااین‌حال، خوردن گاه‌به‌گاه غذای سگ، یا خوردن غذای سگ در مواقع اضطراری توسط گربه، بعید است که مشکلی ایجاد کند. فقط اجازه ندهید که این رویه تبدیل به یک امر عادی شود.
غذای سگ نمی‌تواند جایگزین غذای گربه شود. این موضوع، فریب بازاریابی نیست که هدفش این باشد شما پول بیشتری خرج کنید. این دو محصول واقعاً متفاوت هستند و قابل تعویض نیستند. ساده‌ترین و راحت‌ترین راه برای برآورده کردن نیازهای غذایی یک گربه، ارائه یک رژیم غذایی کامل و متعادل تجاری است که توسط یک متخصص تغذیه دامپزشکی یا یک فرد دارای مدرک دکترا در تغذیه دام تهیه شده است. در انتهای مقاله، لطفاً از تجربیات خود در زمینه تفاوت غذای سگ و گربه برای ما بنویسید.
اگر گربه‌ها غذای سگ بخورند چه اتفاقی می‌افتد؟

گربه‌ها برای دستیابی به انرژی موردنیاز برای یک زندگی شاد و سالم به پروتئین بیشتری نسبت به سگ‌ها نیاز دارند. غذای سگ پروتئین موردنیاز بدن گربه را تأمین نمی‌کند؛ بنابراین خوردن غذای سگ توسط گربه به‌صورت روزانه، منجر به کمبود پروتئین می‌شود که عواقب جدی برای سلامت گربه دارد.

اگر گربه من غذای سگ خورد، باید چه‌کار کنم؟

اگر گربه سالم شما مقدار کمی از غذای سگ را بخورد، معمولاً جای نگرانی نیست. اما حتماً مراقب هرگونه واکنش جدی مانند اسهال، استفراغ یا کاهش وزن باشید و در صورت وجود علائم بیماری با دامپزشک خود تماس بگیرید.

4 پیام روی “آیا گربه‌ها می‌توانند از غذای سگ بخورند؟

  1. nima_abedi گفت:

    کلا ذهنیت عموم اینه که به حیوانا میشه یک مدل غذا داد ولی سگ و گربه از هم متفاوتن
    نیازهای بدنشون فعالیتشون و… نباید غذای یکسان تهیه بشه

    1. اسکای پت گفت:

      سلام نیما عزیز
      بله کاملا درسته.

  2. Armita گفت:

    سلام
    ممنون از مطلبی که گذاشتید
    این که خوبه خیلیا از غذای خانگی خودشون به سگ یا گربه غذا میدن

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      متاسفانه همینطور هست؛ سرپرست‌های پت، بدون در نظر گرفتن نیازهای غذایی گربه یا سگشون از خوراکی‌های خانگی به اونها غذا میدن.
      در صورتی که حتی ممکن هست سگ یا گربه بیماری زمینه‌ای خاص داشته باشه و در این صورت حتما باید از غذاهای مخصوص استفاده کنه.

دیدگاهتان را بنویسید