تغذیه سگ, سگ

آنچه باید در مورد خرید غذای سگ شیتزو (Shih Tzu) بدانیم

خرید غذای سگ شیتزو

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در مورد نگه‌داری از سگ‌ها رعایت شود، تغذیه و خوردوخوراک سگ شما است که بسته به نژاد او متغیر خواهد بود. رژیم غذایی سگ‌ها اثر بالایی بر روی مقدار سلامتی و افزایش طول عمر آن‌ها دارد. در این مطلب در مورد غذای سگ شیتزو از زمان خردسالی تا بلوغ با شما سخن خواهیم گفت و مسائلی را در مورد تنظیم رژیم غذایی نژاد سگ شیتزو دوست‌داشتنی و زیبا و شروط به‌کارگیری غذای خانگی سگ شیتزو با شما در میان خواهیم گذاشت.

ورود به فروشگاه اسکای پت

ویژگی‌های مهم غذای سگ شیتزو

کیفیتِ غذای این سگ یکی از اساسی‌ترین مسائل مؤثر در سلامتی و میزان عمر این نژاد است و باید به آن توجه به خصوصی داشت.

سگ شیتزو به علت جثه ریزی که دارد باید تغذیه به خصوصی داشته باشد و غذاهایی بخورد که مخصوص این سگ‌ها تولیدشده است، برای مثال باید غذاهایی بخورند که ابعاد آن‌ها با فک و دندان‌های کوچک آن‌ها هماهنگ باشد.

سگ‌ شیتزو متابولیسم زیادی دارد و به نسبت سگ‌های بزرگ به انرژی بالاتری در روز احتیاج دارد. سگ‌های عروسکی مانند شیتزو مستعد هیپوگلیسمی یا پایین آمدن قند خون هستند و نباید به مدت زیاد گرسنه بمانند، به همین علت باید مقدار روزانه غذای این نژاد  سه وعده غذایی در روز باشد.

 از سوی دیگر این سگ‌ها مستعد چاقی نیز هستند و اگر بیش ‌از حد به آن‌ها غذا دهید دچار اضافه‌وزن و مسائل در سلامتی خواهند شد. غذای مناسب برای این نژاد باید احتیاجات تغذیه‌ای او را به ویتامین و مواد معدنی و پروتئین و … تأمین نماید و هم از چاقی و اضافه‌وزن جلوگیری نماید.

برای خرید غذا برای نژادهای مختلف سگ ازجمله شیتزو می‌توانید با مراجعه به سایت اسکای پت غذای موردنظر خود را انتخاب کنید و در کمترین زمان آن را تحویل بگیرید.

غذای توله سگ شیتزو

غذای توله سگ شیتزو در سنین پایین، شیر استولی باید توجه داشته باشید که شیر سگ ماده ازنظر مواد تشکیل‌دهنده و میزان غلظت با شیر گاو فرق دارد، احتمال دارد توله‌ها با نوشیدن این مدل شیر دچار نفخ شده و یا به اسهال مبتلا شوند.

پس از یک ‌ماهگی می‌توانید غذای سگ شیتزو را بیشتر کنید و به‌صورت کلی  کم‌کم میزان غذای کمکی را افزایش دهید و حجم شیر را کمتر کنید. در این زمان شما می‌توانید برای سگ شیتزو از غذای سگ خانگی یا همان اختصاصی کودک انسان، تکه‌های ریز گوشت مرغ پخته، برنج نرم، آبگوشت یا مرغ با سبزی و بقیه غذاهای نرم و سبک برای تغذیه در این سنین خوب است. در آغاز، وعده‌غذای کمکی باید تنها کمتر از نصف وعده‌های غذای روزانه را شکل دهد و به‌آرامی و با بالارفتن سن توله، میزان وعده‌غذاهای غیر شیری یا غذاهای مخصوص را بیشتر کنید و حتماً توجه داشته باشید که غذاهای مخصوص سگ را از پت شاپ‌های معتبر خریداری کنید.

مواد غذایی ممنوعه سگ شیتزو

معمولاً مواد غذایی در دسترس که در هر خانه‌ای به‌آسانی پیدا می‌شود، برای سگ‌ها بسیار پرضرر و خطرناک به‌حساب می‌آید و حتی احتمال دارد منجر به مرگ سگ شما شود. به همین خاطر شما به‌عنوان صاحب سگ باید این غذاها را به‌درستی بشناسید و آن‌ها را در دسترس سگ خود قرار ندهید. برای اطلاع از آخرین خبرها و مطالب آموزشی در رابطه با حیوانات خانگی می‌توانید؛ اینستاگرام اسکای پت را دنبال کنید.

بعضی از مواد غذایی خطرناک برای سگ‌ شیتزو شامل موارد زیر می‌شوند:

  • انواع مختلف شکلات
  • میوه‌هایی مثل انگورها و کشمش
  • پیاز و سیر چه به‌صورت خام و چه پخته
  • چای و قهوه
  • غذاهایی که زیاد ادویه، نمک و فلفل دارند
  • هسته تمامی میوه‌ها

نکات مهم در زمان تنظیم برنامه غذای سگ شیتزو

هنگام خرید غذای شیتزو به‌خاطر ریسک بالای چاقی آن باید به چند مسئله توجه داشته باشید. به علت استعداد زیاد این سگ‌ها در مبتلا شدن به اضافه‌وزن، بهتر است میزان کالری‌های دریافتی آن‌ها را در طول روز را محاسبه کنید. توله‌های شیتزو و سگ‌های باسن بیشتر به میانگین ۲۸۰ کالری در روز احتیاج دارند. بهتر است سگ‌های شیتزو جوان با ۳۴۰ کالری در روز و سگ‌های شیطون و پرفعالیت ۵۴۰ کالری را بخورند. برای تهیه غذای مناسب سگ، پیشنهاد می‌شود مقاله مربوط به خرید غذای سگ را مطالعه کنید.

مسئله دیگری که در مورد تغذیه این حیوانات باید آن را به‌خاطر داشته باشید، مقدار مواد مغذی موجود در تغذیه این سگ‌ها است. غذایی که این سگ‌ها باید بخورند باید دارای میزان کافی کلسیم، فسفر و پتاسیم باشد. وجود این مواد مهم در رژیم غذایی سگ شما افزون تضمین سلامتی سگ، قدرتمند شدن استخوان‌های او را نیز تضمین می‌نماید.

یکی از مسائل ضروری دیگری که نیاز است در رابطه با غذای این سگ‌ها به آن توجه داشته باشید، مقدار پروتئین موجود در غذای آن‌ها است. بدن سگ‌های شیتزو برای تأمین کردن انرژی، بالابردن ایمنی و رشد و تقویت ماهیچه‌ها به پروتئین احتیاج دارد. مقدار اسیدآمینه ضروری موجود در غذای سگ‌ها در سن‌های متفاوت باهم فرق دارد. برای نمونه توله‌سگ‌های شیتزو به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین در غذای روزانه خود احتیاج دارند.

این در حالی است که فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین می‌تواند احتیاجات تغذیه‌ای آن‌ها به این ماده را تأمین نماید. برای تأمین پروتئین به میزان لازم در غذای سگ‌ شیتزو، شما می‌توانید غذاهایی مثل مرغ، ماهی و گوشت گاو را در رژیم این حیوان قرار دهید.

خرید غذای سگ شیتزو

علت غذا نخوردن سگ شیتزو

علت غذا نخوردن سگ شیتزو چیست؟ وقتی شیتزوی شما ظرف غذای استیل خود را دست‌نخورده رها می‌کند، به‌خصوص برای بیش از یک یا دو وعده غذایی، احتمالاً نگران می‌شوید. شما وقتی نمی‌توانید غذا بخورید یا اشتهای خود را از دست می‌دهید، معمولاً به این دلیل است که احساس خوبی ندارید یا چیزی شما را آزار می‌دهد. اما آیا در مورد شیتزو هم همین‌طور است؟ دلایل غذا نخوردن شیتزو از این قرار است:

  • بیماری
  • استرس یا اضطراب
  • غذا را دوست ندارند.
  • طعم غذا برای آن جالب نیست.
  • احتمالاً یک دندان لق دارند و درد می‌کشند.

اولین قدم شما این است که غذا را بررسی کنید تا مطمئن شوید تاریخ مصرف گذشته یا فاسد نشده است. اگر غذا فاسد نشده، قدم بعدی ویزیت دامپزشک است تا دلایل دقیق کاهش اشتهای سگ شما را مشخص کند و شما بتوانید به‌درستی آن را برطرف کنید.

راهکارهایی برای حل مشکل غذا نخوردن سگ شیتزو

  • غذای شیتزو خود را بررسی کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.
  • دندان‌های شیتزوی خود را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد. برای اطمینان می‌توانید به دامپزشک مراجعه کنید.
  • مشکلات اساسی سگ را بررسی کنید. گاهی غذا نخوردن می‌تواند ناشی از دیابت، بیماری کلیوی، سرطان و بیماری قلبی یا کبدی باشد.
  • به تغییرات اخیر در زندگی یا برنامه سگ خود فکر کنید. تغییرات مکان زندگی، محل غذا خوردن و متغیرهای این‌چنینی می‌تواند باعث استرس و اضطراب سگ شود و اشتهای او را کاهش دهد؛ به‌عنوان‌مثال، نقل‌مکان به یک خانه جدید، نقل‌مکان یکی از اعضای خانواده (خواه به دلیل طلاق، رفتن فرزند به دانشگاه و غیره)، تغییرات آب‌وهوایی. سعی کنید با ایجاد تغییرات منظم و حساب‌شده، شرایط مطلوب سگ را ایجاد کنید.
  • سگ خود را قبل از صرف غذا به پیاده‌روی ببرید. این کار او را گرسنه می‌کند. علت غذا نخوردن سگ شیتزو می‌تواند ناشی از عدم گرسنگی نیز باشد.
سخن آخر غذای سگ شیتزو
همان‌طور که گفتیم بهتر است برای تهیه غذای سگ شیتزو از پت شاپ معتبر استفاده کنید. فروشگاه اسکای پت یکی از بهترین پت شاپ‌های ایران است که به‌صورت حضوری در کیش فعالیت دارد اما شما با مراجعه به سایت اسکای پت می‌توانید غذای سگ خود را به‌صورت آنلاین سفارش دهید و آن را در کمترین زمان تحویل بگیرید.
آیا معده‌ی شیتزو تحمل لاکتوز شیر را دارد؟

نه‌ فقط شیتزو، بلکه همه سگ‌ها با هر نژادی، معمولاً تحمل لاکتوز را ندارند. علتش این است که معده آن‌ها بدون آنزیم لاکتوز (آنزیم مختص هضم شیر) است. حتی اگر سگ شیتزو شما در عین ‌حال که به لاکتوز حساسیت نشان می‌دهد، دوست دارد شیر بخورد، بهتر است به ‌هیچ ‌عنوان به او شیر ندهید.

علت غذا نخوردن شیتزو چیست؟

اگر شیتزو شما دوست ندارد غذا بخورد، احتمال دارد نشانه‌ای از مشکل  در سلامتی سگ شما باشد که باید سریعاً با دامپزشک خود مشورت نمایید.


4 پیام روی “آنچه باید در مورد خرید غذای سگ شیتزو (Shih Tzu) بدانیم

  1. m_79 گفت:

    شیتزو سگ خیلی خوشگلیه من که عاشقشم
    مرسی

    1. اسکای پت گفت:

      با سلام
      سگ شیتزو یکی از محبوب‌ترین نژادهای سگ داخل ایرانه چون هم کوچولو و خوشگله و هم طول عمر تقریبا زیادی داره به نسبت بقیه سگ‌ها

  2. Paniz گفت:

    یکی از بهترین سگهای خانگی برای نگهداری سگ شیتزو هم کوچولو و هم بدون دردسره
    خیلی هم نازه

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      سگ خانگی اکثر ایرانی ها نژاد شیتزوست.
      بله واقعا همینطوره 🙂

دیدگاهتان را بنویسید