گربه, نکات مراقبت از گربه

انواع میو کردن گربه به چه معناست؟

میو میو کردن بچه گربه خانگی

همه جانداران موجود بر روی زمین برای ارتباط با دیگران از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال ما انسان‌ها برای ارتباط با دیگران از کلام یا زبان بدن خود استفاده می‌کنیم. سایر جانداران نیز روش‌های مختلفی را برای ارتباط با دیگران به کار می‌گیرند که ممکن است کمی با روش‌های ما متفاوت باشد. یکی از راه‌های ارتباطی که گربه از آن استفاده می‌کند، میو کردن است که مطمئنا آن را شنیده‌اید. نکته مهم درباره میو کردن گربه این است که چون گربه توانایی سخن گفتن ندارد، همین صدا معانی مختلفی دارد. در ادامه قصد داریم درباره علت میو کردن گربه صحبت کنیم.

 

میو میو کردن گربه برای ارتباط با انسان

گربه روش‌های مختلفی برای ارتباط با دیگران دارد. یکی از این روش‌ها ساطع کردن یک بوی خاص از خودش است که از این طریق پیامی را برساند. اما نکته مهم این است که ما انسان‌ها نمی‌توانیم بو را حس کنیم و اگر هم حس کنیم امکان رمز‌گشایی آن برای ما وجود ندارد. با توجه به این موضوع گربه‌ها برای ارتباط با ما از روش میو کردن استفاده می‌کنند. در واقع با این کار نظر ما را نسبت به خود جلب می‌کنند تا چیزی را به ما بفهمانند یا نشان دهند. در صورتی که صاحب گربه‌ای هستید؛ بهتر است با معنی انواع میو کردن گربه آشنا شوید تا بتوانید ارتباط خوبی با گربه خود داشته باشید.

 

-> مطالعه این مقاله برای شما مفید خواهد بود: علت‌های عطسه کردن گربه چیست؟

 

علت میو کردن گربه

در این قسمت قصد داریم دلیل میو کردن بچه گربه و گربه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا با توجه به آن‌ها بتوانید ارتباط موثری برقرار کنید:

ترس در گربه

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود گربه‌ها میو کنند، ترسیدن آن‌هاست. در واقع در صورتی که چیزی آن‌ها را تهدید کند و ترس در وجودشان ایجاد شود، این صدا را از خود تولید می‌کنند. در مواقعی که گربه به شدت ترسیده باشد، صدای میو کردن آن ممکن است از کنترل خارج شود و در این صورت باید منتظر بمانید تا گربه آرام شود. نکته مهم برای مهار این نوع از میو کردن این است که عاملی که سبب ترس گربه شده را از آن دور کنید تا آرام بگیرد.

ترسیدن گربه و پنهان شدن

 

احساس درد

علت میو کردن گربه می‌تواند احساس درد باشد. در برخی مواقع ممکن است گربه زخمی شده باشد و با میو کردن قصد آگاه سازی دیگران به منظور کمک خواستن را داشته باشد. در صورتی که احساس کردید گربه از دردی رنج می‌برد، ابتدا بدن آن را بررسی کنید و اگر زخم یا هر مشکل دیگری وجود نداشت به سراغ مواردی همچون دندان‌های گربه بروید چرا که ممکن است خرابی یا شکستگی در آن‌ها ایجاد شده باشد که سبب درد گربه شود. البته بهترین روش برای یافتن درد گربه مراجعه به دامپزشک به منظور معاینه دقیق آن است.

سلام کردن

گاهی اوقات علت میو کردن گربه می‌تواند صرفا سلام کردن ساده باشد و دلیل خاص دیگری وجود نداشته باشد. این نوع از میو کردن معمولا بسیار کوتاه و مختصر است و گربه‌ها آن را برای افرادی که می‌شناسند، به کار می‌برند؛ به عنوان مثال گربه وقتی صاحبش از بیرون آمده و وارد خانه می‌شود به منظور سلام و احوال پرسی کردن با آن از یک میو کردن کوتاه استفاده می‌کند.

گرسنگی

تا به حال برای شما اتفاق افتاده که در یک فضای باز در حال درست کردن غذا‌هایی مانند کباب و جوجه باشید و ناگهان صدای میو کردن به گوشتان برسد؟ اغلب ما این موضوع را تجربه کردیم. در واقع یکی از مهم‌ترین دلایلی که گربه‌ها به خاطر آن میو می‌کنند، گرسنگی است. آن‌ها با این عمل قصد دارند به شما بفهمانند که غذایی به آن‌ها بدهید. این نوع میو کردن بیشتر در مواردی اتفاق میفتد که از سمت شما بوی غذا به مشام گربه برسد و به دنبال آن بیاید. میزان غذای گربه در طول روز مشخص است و اگر شما سرپرست گربه باشید باید در مورد میزان غذای آن در طول روز بدانید که گربه با میو میو کردن به نشانه گرسنگی باعث آزار شما نشود.

خستگی و گرسنگی گربه و میو میو کردن

 

عصبانی شدن

اگر باعث عصبانیت یک گربه شدید، قطعا باید منتظر میو کردن‌های بی‌پایان و گوش خراش آن باشید. در واقع علت میو کردن گربه می‌تواند عصبانی بودن آن باشد. هر چی این میو کردن مشابه جیغ و گوش خراش‌تر باشد، میزان عصبانیت گربه نیز بیشتر است. در چنین مواقعی بهتر است اعصاب آن را تحریک نکنید و کمی از آن فاصله بگیرید تا به شما چنگ نیندازد، چرا که گربه‌ها در زمان عصبانیت ممکن است رفتار‌های عجیبی از خود نشان دهند.

اجازه ورود

اگر گربه‌ای پشت در خانه شما در حال میو کردن است، ممکن است علتش اجازه ورود خواستن است. در واقع گربه با این کار قصد دارد به شما بفهماند در را برای آن باز کنید تا بتواند وارد خانه شود. این کار معمولا دو دلیل دارد؛ یا شما در خانه مشغول پختن غذایی خوشمزه هستید و بوی آن به مشام گربه خورده است و یا اینکه فصل سرماست و گربه برای گرم شدن می‎خواهد به خانه شما پناه بیاورد. در برخی مواقع صاحبان گربه‌ها می‌گویند که وقتی گربه را در اتاق می‌گذارند و در را می‌بندند نیز چنین رفتاری نشان می‎دهد. در این مورد باید بگوییم به طور کلی گربه‌ها میانه خوبی با در بسته ندارند.

جلب توجه

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، جلب توجه می‌تواند از مهم‎ترین دلایل میو کردن گربه‌ها خصوصا برای ارتباط با انسان باشد. در واقع او قصد دارد نظر شما را جلب کند تا چیزی را به شما بفهماند.

خلاصه: گربه‌ها نیز مانند ما انسان‌های از روش‌های مختلفی برای ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند. مهم‌ترین ابزار ارتباطی ما سخن گفتن است که به وسیله آن پیام و منظور خود را به مخاطبانمان می‌رسانیم. البته سخن گفتن تنها راه ارتباطی ما نیست و زبان بدن هم جزو روش‌های ارتباطی ماست که به صورت غیر‌کلامی صورت می‌گیرد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین روشی که گربه‌ها به وسیله آن سعی می‌کنند پیامی را به شما برسانند، میو کردن است که مطمئنا به گوشتان خورده است. برای ارتباط با گربه باید متوجه شوید علت میو کردن آن چیست. با توجه به این موضوع در این مطلب قصد داریم علت میو کردن گربه را بررسی کنیم. برای اطلاع از آخرین خبرها و مطالب آموزشی در رابطه با حیوانات خانگی می‌توانید؛ اینستاگرام اسکای پت و یا لینکدین را دنبال کنید.
علت میو کردن گربه چیست؟

موارد مختلفی همچون گرسنگی، جلب توجه، عصبانیت، ترس و… می‌توانند علت میو کردن گربه باشند.

برای مهار میو کردن ناشی از درد گربه چه کنیم؟

حتما جهت معاینه و درمان گربه خود را نزد دامپزشک ببرید.

4 پیام روی “انواع میو کردن گربه به چه معناست؟

  1. Romina گفت:

    مرسی
    میومیو کردن زبون گربه هاست هر مشکل و ابراز احساسی رو با این صدا نشون میدن
    بنظرم اگر گربه ای رو به سرپرستی بگیری کم کم دیگه خودت متوجه درخواست هاش میشی

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      بله درسته، اگر مدتی با گربه زندگی کنید؛ متوجه انواع میو کردن و درخواست‌هاش خواهید شد.

  2. Sani گفت:

    بنظرم میو کردن گربه یک رفتار طبیعی در بین گربه‌هاست و معمولا به عنوان یک وسیله ارتباطی مورد استفاده قرار میگیره.

    1. اسکای پت گفت:

      سلام سانی عزیز
      کاملا درسته، میو میو کردن راه ارتباطی گربه‌ها برای بیان احساس و مشکلاتشون هست.

دیدگاهتان را بنویسید