تغذیه سگ, سگ

آیا غذای خانگی برای سگ مضر است؟

غذاهای مضر برای سگ

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در هر شرایطی از غذای خانگی استفاده کنند؛ حتی برای سگ خود! آنها گمان می‌کنند که غذای خانگی برای سگ از کیفیت بهتری نسبت به غذاهای فراوری‌شده برخوردار است. این موضوع شاید برای انسان صادق باشد؛ اما نباید فراموش کنیم که غذای حیوانات خانگی با انسان کاملاً متفاوت است.

بنابراین، شما اگر بخواهید برای او غذای خانگی آماده کنید، باید تحقیقات زیادی انجام دهید و مطمئن شوید که همه چیزهایی را که آنها برای رشد نیاز دارند را در رژیم غذایی او جای‌داده‌اید. با وجود این، تغذیه سگ با غذای خانگی می‌تواند زحمت و ریسک بالایی داشته باشد. ما در این مقاله برای شما توضیح می‌دهیم که چرا نباید از غذای خانگی استفاده کنید.

خطر غذای خانگی برای سگ

در بسیاری از موارد صاحبان سگ هنگام تهیه غذای خانگی دچار اشتباهاتی می‌شوند و سلامتی حیوان خانگی خود را به خطر می‌اندازند. در ادامه، ما دلایل متعددی را آورده‌ایم که نشان می‌دهند غذای خانگی برای یک سگ می‌تواند خطرناک باشد.

تهیه دستورالعمل‌ها از منابع نامعتبر

درحالی‌که دستورالعمل‌های زیادی برای غذای سگ خانگی در اینترنت وجود دارد؛ اما اکثر آنها مبهم هستند و اندازه‌گیری‌ها و مواد تشکیل‌دهنده مشخصی را ارائه نمی‌دهند. غذای مخصوص سگ از دستورالعمل‌های صحیح و حساب شده پیروی می‌کند. غذای مخصوص سگ، یک گزینه متعادل و کافی را در رژیم غذایی سگ شما قرار می‌دهد.

استفاده از مواد ناسالم یا ناایمن برای سگ‌ها

طیف گسترده‌ای از غذاهای ناسالم و ناایمن وجود دارد که هنگام تهیه غذا برای سگ خود باید از آنها اجتناب کنید. لیستی که در ادامه آمده است، کامل نیست و اگر در مورد مواد تشکیل‌دهنده دقت نکنید، ممکن است مشکلات احتمالی دیگری ایجاد شود؛ بنابراین مطمئن شوید که همیشه از غذاهایی که برای سگ‌ها بی‌خطر هستند مطلع باشید.

-> پیشنهاد می‌شود برای آشنایی با نحوی خرید غذای سگ، مقاله راهنمای خرید غذای سگ را مطالعه کنید.

علاوه بر این، اخیراً نوعی بیماری قلبی به نام کاردیومیوپاتی متسع در سگ‌هایی که رژیم‌های غذایی خانگی بدون غلات، حبوبات و پر فیبر مصرف می‌کنند، گزارش شده است. برخی از خطرناک‌ترین موادی که ممکن است در ترکیبات غذای خانگی برای سگ وجود داشته باشد، عبارت‌اند از:

  • آووکادو
  • گیلاس
  • انگور
  • گوجه‌فرنگی
  • مارچوبه
  • قارچ
  • پیازها
  • سیر
  • شکلات
  • آجیل ماکادمیا
  • زایلیتول
  • کشمش

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که همیشه قبل از افزودن یک ماده جدید به برنامه غذایی سگ، با دامپزشک مشورت کنید.

غذاهای مضر خانگی برای سگ

تهیه نکردن وعده‌های غذایی متعادل

وقتی غذاهای متعادلی را که متناسب با نیازهای حیوان خانگی شما هستند تهیه نکنید، ممکن است خطرات زیادی به دنبال داشته باشد. کم یا زیاد بودن مواد تشکیل‌دهنده غذای سگ می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند سوءتغذیه یا چاقی شود و در نهایت می‌تواند کشنده باشد.

هر یک از مواد مغذی ضروری، نقش خاصی در بدن سگ دارند. وقتی غذای سگ غنی نباشد، عملکرد خوبی در بدن سگ نخواهد داشت و حتی ممکن است درد و رنج ایجاد کند. علاوه بر این، مواد مغذی اضافی نیز می‌تواند باعث بیماری شود. برخی از صاحبان سگ گمان می‌کنند که تأثیر یک رژیم غذایی نامتعادل ممکن است خفیف باشد؛ ‌ درحالی‌که این مشکلات می‌توانند بسیار شدید باشند و حیوانات خانگی را از پای دربیاورند.

عدم درک تأثیر تغییرات رژیم غذایی

در حالت ایدئال، هنگامی که به دنبال ایجاد یک دستورالعمل سفارشی برای سگ خود هستید، این دستور غذا باید تحت راهنمایی یک متخصص تغذیه دامپزشکی باشد. عواملی مانند تاریخچه غذا خوردن سگ، وزن و سلامت کلی او باید در نظر گرفته شود.

برای اطمینان از اینکه غذایی که تهیه می‌کنید تأثیر مطلوبی روی سگ دارد، باید سلامت حیوان خانگی خود را برای تغییرات در طول زمان تحت‌نظر داشته باشید. به عبارتی، شما باید به‌خوبی از وضعیت سلامتی سگ خود مطلع باشید و بدانید که چه موادی را باید در ترکیبات غذای او به کار ببرید. بدون شک این کار دشواری خواهد بود و غذای مخصوص سگ می‌تواند خیال شما را از این بابت آسوده کند.

غذای خانگی برای سگ، مقرون‌به‌صرفه نیست

بر خلاف غذای خانگی برای سگ، تغذیه با غذای مخصوص بسیار آسان است. به‌سادگی مقداری غذا را بردارید و آن را در یک ظرف سگ قرار دهید. تهیه غذا و خوراکی‌های خانگی برای سگ نیاز به خرید بیشتری دارد. شما باید دستورالعمل‌ها را دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که همه مواد غذایی و مکمل‌ها در آن گنجانده شده‌اند.

در مرحله بعد، مواد خریداری شده نیاز به پختن، ذخیره‌سازی و احتمالاً منجمد کردن دارند. درحالی‌که غذای مخصوص سگ در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند و کارآمدتر است. موضوع دیگر این است که هنگام تهیه غذای خانگی، مقدار زیادی از مواد اولیه هدر می‌روند و این می‌تواند در طولانی‌مدت باعث افزایش هزینه‌های شما شود. درحالی‌که که با خرید غذای مخصوص سگ شما برای مقدار مشخصی از مواد اولیه هزینه می‌کنید.

غذای خانگی سگ برای سفر مناسب نیست

غذای خانگی سگ می‌تواند برای کسانی که اغلب سفر می‌کنند ناخوشایند باشد. غذای مخصوص برای مواقعی که به سفر می‌روید نیز بسیار کاربردی است و دردسرهای غذای خانگی را ندارد.

غذای مخصوص سگ؛ گزینه‌ای مطمئن

آشپزی برای حیوان خانگی شما فرایندی است که زمان، نیروی کار، فضا و وسع مالی می‌طلبد. همچنین آشپزی خانگی برای همه مناسب نیست و لزومی هم ندارد. گزینه دیگر برای تهیه مواد اولیه کامل برای سگ این است که غذاهای مخصوص سگ را تهیه کنید. غذاهای مخصوص سگ در انواع تر و خشک وجود دارند که می‌توانید آنها را خریداری کنید.

بنابراین، درحالی‌که ممکن است فکر کنید پخت‌وپز برای سگتان برای سلامتی او بهتر است، خرید غذای مخصوص و از پیش آماده‌ای که با همان اصول درست شده است، به همان اندازه مفید خواهد بود. شما می‌توانید غذای مخصوص سگ خود را با بهترین برندهای موجود از جمله رويال كنين، هپي داگ و شسير، از فروشگاه اسکای پت تهیه نمایید.

 

مقالات پت شاپ اسکای پت  برای اطلاع از آخرین خبرها و مطالب آموزشی در رابطه با حیوانات خانگی می‌توانید؛ اینستاگرام اسکای پت را دنبال کنید.

 

لیست کامل غذاهای ممنوعه برای سگ

غذاهای ممنوعه برای سگ باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی این حیوان خانگی می‌شود. خیلی از غذاها برای انسان‌ها مفید و بدون ضرر است؛ اما خوردن آنها برای سگ‌ها خطرناک بوده و گاهی باعث مرگ‌ این حیوانات خانگی می‌شود.

غذای سگ تنوع بسیار بالایی دارد و برای اینکه یک حیوان خانگی سالم و باهوشی داشته باشید باید به کیفیت و مغذی بودن ترکیبات مواد غذایی آن توجه زیادی داشته باشید؛ بنابراین متناسب با نوع نژاد، جثه، وزن و موارد دیگر یک غذای سالم و مقوی برای سگ خانگی خود تأمین کنید که کمترین ضرر ممکن را داشته باشد.

چه غذاهایی برای سگ خطرناک است؟

خیلی از غذاها و تنقلاتی که برای تغذیه انسان‌ها وجود دارد برای سگ‌ها مضر بوده و جزو دسته غذاهای ممنوعه و مضر برای سگ‌ها محسوب می‌شود و باید آنها را از جلوی دست حیوان خانگی خود بردارید. در ادامه لیست غذاهایی که باید از برنامه غذایی روزانه سگ خانگی حذف شود را ارائه خواهیم داد.

  • شکلات و شیرینی
  • قند و شکر
  • نمک و ادویه
  • سیر و پیاز
  • انگور و کشمش
  • قهوه و چای
  • شیر، پنیر و بستنی
  • نوشیدنی‌های حاوی الکل
  • تنباکو و سیگار
  • خمیرها و نان‌
  • چربی و استخوان‌های ریز و پخته
  • گوشت و ماهی خام و پخته نشده
  • مرغ و تخم‌مرغ خام
  • تن ماهی
  • جگر مرغ و جگر گوسفند
  • میوه‌ و مرکبات
  • گردو و بادام
  • چیپس و پفک
  • انواع مکمل‌های غذایی و قرص‌های ویتامین انسانی

اکنون که با غذاهای ممنوعه برای سگ آشنا شدید به راحتی می‌توانید انواع غذاهایی مفید و مغذی را برای این نوع حیوان خانگی خود آماده کنید. در این رابطه به شما پیشنهاد می‌کنیم غذاهایی مغذی و سالم را از برندهای معتبر و با قیمت مقرون به صرفه برای حیوان خانگی خود از فروشگاه‌های آنلاین تهیه کنید.

خلاصه مقاله غذای خانگی برای سگ
در این مقاله با معایب غذای خانگی برای سگ و اهمیت غذای مخصوص برای سگ آشنا شدید. دلایل متعددی را ذکر کردیم که نشان می‌دهند، غذای خانگی می‌تواند به سلامت سگ شما آسیب برساند. بدون شک موادی که در غذای مخصوص سگ به کار برده می‌شوند، باتوجه‌به تمام اصول تغذیه‌ای تهیه شده‌اند و سلامت کلی حیوان شما را در نظر گرفته‌اند.
 برای تهیه غذای خانگی ممکن است به سراغ موادی بروید که برای سگ شما سمی و خطرناک باشند و باعث مرگ او شوند. فروشگاه اسکای پت با ارائه بهترین برندهای تولیدکننده غذای خشک سگ، اطمینان خاطر را برای شما فراهم می‌کند. در پایان مطلب، اگر در زمینه تغذیه سگ خود تجربه یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.
چگونه غذای خانگی برای سگ تهیه کنیم؟

برای تهیه غذای خانگی باید از تمام مواد مغذی استفاده کنید؛ در غیر این صورت سلامت حیوان را به خطر می‌اندازید. همچنین باید توجه داشته باشید که بعضی از مواد غذایی مثل سیر و پیاز برای سگ، خطرناک و سمی هستند.

آیا غذای خانگی سگ می‌‌تواند جایگزین غذای مخصوص سگ شود؟

غذای مخصوص سگ به دلیل رعایت تناسب مواد مغذی و اجتناب از مواد خطرناک و حساسیت‌زا در اولویت قرار دارد. تنها در صورتی می‌توانید غذای خانگی تهیه کنید که تحقیقات کاملی انجام داده باشید و دستورالعمل‌ها را کاملاً رعایت کرده باشید.

6 پیام روی “آیا غذای خانگی برای سگ مضر است؟

  1. nima_abedi گفت:

    این اشتباه که پسمونده غذاهامون رو بدیم به پت… بعضی از غذاهای انسان سمه برای سگ و گربه

    1. اسکای پت گفت:

      سلام نیما عزیز
      بله دقیقا همینطور هست. غذاهای خانگی ما نمیتونن نیازهای پت رو برطرف کنن و بعضی اونا برای حیوانات سمن!

  2. Sima_s گفت:

    چند سال پیش وقتی مسافرت میرفتی توی شهرستان ها غذای پت به سختی پیدا میشد دیگه و مجبور میشدی از غذاهای خودت به پتت بدی. اما الان وضعیت بهتر شده. پت شاپ های بیشتری باز شدن. اما به سختی میشه چیزی که لازم داریو پیدا کنی.

    1. اسکای پت گفت:

      سلام سیما عزیز
      بله درسته در حال حاضر محصولات بیشتری برای پت‌ها در ایران تولید میشه و به دلیل بالا رفتن تقاضا محصولات وارداتی از برندهای معتبر هم بیشتر شده.
      پت شاپ اسکای پت تنوع محصول بسیار بالایی داره؛ پیشنهاد می‌کنم برای خرید آنچه که مد نظرتون هست به این هم فروشگاه سر بزنید. احتمالا بتونید پیداش کنید 🙂

  3. Paniz گفت:

    سلام
    ببخشید از کجا باید بدونیم که چه غذایی برای سگمون بخریم بهتره؟

    1. اسکای پت گفت:

      سلام پانیذ عزیز
      برای راهنمایی خرید غذای سگ این مقاله رو مطالعه کنید.
      خرید غذای سگ (راهنمای خرید)

دیدگاهتان را بنویسید