بهتر است بدانیم, گربه, نکات بهداشتی گربه

موی گربه و نازایی: یک‌بار برای همیشه، موی گربه باعث نازایی نمی‌شود!

موی گربه و نازایی

امروزه تعداد افرادی که تمایل به نگهداری از حیوانات خانگی نظیر گربه و سگ دارند، روز به روز در حال افزایش است و می‌توان گفت اطلاعات عمومی افراد در خصوص نگهداری از این حیوانات بسیار بیشتر از قبل است. اما با این حال باز هم بعضی از افراد هستند که همچنان برخی مطالب خرافی از قبیل موی گربه و نازایی را باور دارند. این در حالی است که مطالب این چنینی هیچ واقعیتی ندارند و با کمی مطالعه می‌توان فهمید که نگهداری از گربه در خانه به هیچ وجه باعث نازایی و ناباروری در خانم‌ها نمی‌شود. اگر شما هم گربه دارید و هنوز هم راجع‌ به نازایی و موی گربه با اطرافیانتان به توافق نرسیده‌اید، خواندن این مطلب به شما در متقاعدکردن آن‌ها کمک می‌کند.

ورود به فروشگاه اسکای پت

 

چه بیماری‌هایی ممکن است از گربه به انسان منتقل شود؟

به طور کلی عامل اکثر بیماری‌های حیواناتی مثل سگ و گربه قادر به بیمار کردن انسان را ندارند، اما برخی از بیماری‌ها هستند که بین انسان و حیوانات مشترک بوده و می‌توانند باعث ایجاد مشکل در انسان شوند. برای مثال بارهاوبارها این مطلب را شنیده‌اید که خانمی سال‌ها بچه‌دار نمی‌شده و دلیل آن موی گربه بوده که به بدن او وارد شده است! مطالبی این‌چنینی هیچ پایه و اساس علمی ندارند و کاملاً خرافی هستند. تنها زمانی می‌توان این مطالب نظیر موی گربه و نازایی را باور کرد که دلیل و مستندات علمی برای آن‌ها وجود داشته باشد.

حیوانات خانگی نظیر گربه و سگ به مراقبت زیادی نیاز دارند و در صورت عدم رعایت بهداشت ممکن است دچار بیماری‌هایی شوند که می‌توانند گریبان‌گیر انسان هم بشوند. برای مثال تغذیه و خوراک گربه بسیار مهم است و صاحبان این حیوانات باید باتوجه‌به  راهنمای خرید غذای گربه برای خرید غذای گربه هپی کت اقدام کنند. برخی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و گربه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هاری که عامل آن یک ویروس کشنده است و می‌تواند از طریق گازگرفتن توسط گربه و سگ به انسان منتقل شود. نکته مهم راجع‌به این بیماری این است که هیچ راه درمانی ندارد و می‌تواند منجر به مرگ فرد شود. باتوجه‌به کشنده‌ بودن این بیماری، باید گربه خانگی خود را واکسینه کنید تا هم خودتان و هم گربه‌تان از شر این بیماری مصون بمانید.
  • کرم‌های لوله‌ای
  • درماتوفیتوز
  • بیماری خراش گربه
  • توکسوپلاسموز

در این بین بیماری توکسوپلاسموز مهم‌ترین بیماری مشترک بین انسان و گربه است که می‌تواند منجر به سقط جنین شود و صاحبان گربه‌های خانگی باید در رابطه با علائم این بیماری و شیوه انتقال آن بیشتر بدانند. برای اطلاع از آخرین خبرها و مطالب آموزشی در رابطه با حیوانات خانگی می‌توانید؛ اینستاگرام اسکای پت را دنبال کنید.

آیا داستان موی گربه و نازایی صحت دارد؟

یکی از خنده‌دارترین موضوعاتی که در رابطه با نگهداری از گربه وجود دارد، موضوع موی گربه و نازایی است. این باور فقط یک باور خرافی است و هیچ مدرک علمی تا کنون مبنی بر صحت این مطلب منتشر نشده است. به‌این‌ترتیب دورکردن خانم‌های باردار و زنان و دختران از گربه برای جلوگیری از نازایی و سقط جنین در آن‌ها از نظر علمی درست نیست.

موی گربه و نازایی

تنها در صورتی می‌توان گفت داستان موی گربه و نازایی دختران و سقط جنین صحت دارد که آن گربه ناقل انگل توکسوپلاسموز بوده باشد. توکسوپلاسموز یکی از مهم‌ترین بیماری‌های انگلی مشترک بین انسان و گربه است که می‌تواند منجر به سقط جنین در زنان باردار شود. باتوجه‌به این مطلب از این به بعد هر کس راجع‌به نازایی و تأثیر موی گربه در آن به شما حرفی زد، با توضیح این موارد او را هم از خرافی ‌بودن و عدم صحت این مطلب مطلع کنید.

توکسوپلاسموز بیماری مشترک بین گربه و انسان که می‌تواند منجر به سقط جنین شود!

توکسوپلاسموز یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و گربه است که می‌تواند منجر به سقط جنین هم بشود. اما این نکته وجود دارد که گربه خانگی شما نمی‌تواند به‌راحتی به این انگل مبتلا شود. این یعنی اگر به‌خوبی از گربه خود مراقبت کنید و مراقب تغذیه او باشید، احتمال ابتلای او به بیماری توکسوپلاسموز بسیار کم است. برای مثال نگذارید گربه به‌تنهایی در بیرون پرسه بزند، زیرا ممکن است موش مبتلا به توکسوپلاسموز را بخورد و به این ترتیب به توکسوپلاسموز مبتلا شود. برخی از افراد فکر می‌کنند می‌توان برای تغذیه گربه از هر ماده‌ای استفاده کرد، این در حالی است که گربه باید از مواد غذایی مناسب خود نظیر غذای گربه هپی کت تغذیه کند تا از ابتلا به بیماری‌هایی از این دست مصون بماند. همان‌طور که می‌دانید داستان موی گربه و نازایی درست نیست و گربه در صورتی باعث نازایی می‌شود که بیماری‌های خطرناکی نظیر توکسوپلاسموز مبتلا باشد.

آیا با نگهداری از گربه در خانه نازا می‌شویم؟

خیر، داستان موی گربه و نازایی دختران هیچ پشتوانه علمی معتبری ندارد.

وسايل بهداشتی گربه را از کجا بخریم؟

خرید وسایل بهداشتی گربه بسیار مهم است و باید آن را از پت شاپ آنلاین نظیر اسکای پت تهیه کنید.

جمع‌بندی
موی گربه و نازایی خانم‌ها یکی از هزاران هزار مطلب خرافاتی است که هیچ پشتوانه علمی ندارد و بیان آن تنها باعث نگرانی بیشتر مادران بارداری می‌شود که در خانه خود از گربه نگهداری می‌کنند. در واقع نگهداری از گربه هیچ نقشی در نازایی و ناباروری خانم‌ها ندارد و در صورت رعایت مسائل بهداشتی و خرید وسایل بهداشتی گربه از پت شاپ کیش، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. اگر شما هم یک گربه در خانه خود دارید می‌توانید برای خرید مواردی نظیر خرید غذای گربه، غذای خشک گربه، غذای گربه هپی کت، درمان ریزش موی گربه، جلوگیری از ریزش موی گربه و داروی تقویتی گربه به پت شاپ آنلاین اسکای پت مراجعه کنید.
مزیت اصلی خرید محصولات موردنیاز برای گربه و سگ از پت شاپ اسکای پت این است که می‌توانید خریدتان را هم حضوری و هم به‌صورت غیرحضوری و از طریق سایت انجام دهید. شعبه حضوری پت شاپ در کیش واقع است که اگر ساکن کیش هستید می‌توانید خرید خودتان را به‌صورت حضوری انجام دهید.

6 پیام روی “موی گربه و نازایی: یک‌بار برای همیشه، موی گربه باعث نازایی نمی‌شود!

  1. Eli گفت:

    یکسری خرافات و حرفای الکیه! سگ نجسه گربه فلانه

    1. اسکای پت گفت:

      سلام الی عزیز
      همیشه باید در مورد هر ادایی تحقیق علمی کرد و اون رو به سادگی نپذیرفت.

  2. Kiana گفت:

    سلام
    ببخشید خیلی ها این قضیه رو در مورد موی سگ مطرح میکنن میشه در مورد موی سگ و نازایی هم اگر مقاله دارید لینکش رو بزارید

    1. اسکای پت گفت:

      سلام کیانا عزیز
      بله حتما یک مقاله مربوط به موضوع موی سگ و نازایی هم خواهیم داشت.
      ممنون از پیشنهادتون 🙂

  3. Mohi گفت:

    این موضوع اشتباهیه که بین مردم پخش شده

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      متاسفانه یکسری شایعات از قبل بین مردم وجود داشته و همچنان هم هست.
      اما به مرور زمان این حرف اشتباه که موی گربه باعث نازایی میشه از بین میره…

دیدگاهتان را بنویسید