بهتر است بدانیم

۱۰ تا از گران‌ترین حیوانات خانگی (+قیمت)

گرانترین حیوانات جهان

بسیاری از افراد در سراسر دنیا به حیوانات علاقه بسیار زیادی دارند و به همین دلیل تصمیم می‌گیرند سرپرستی آن‌ها را قبول کنند. طیف وسیعی از حیوانات خانگی وجود دارد که هر فرد بسته به سلیقه خود می‌تواند از بین آن‌ها انتخاب کند. هر یک از این حیوانات با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند و مهم‌ترین مؤلفه تعیین این قیمت فراوانی آن حیوان است؛ یعنی اگر حیوان خانگی مدنظر شما کمیاب باشد، قیمت آن نسبت به حیوانات دیگر بیشتر خواهد بود. در این مطلب قصد داریم گران‌ترین حیوانات خانگی را به شما معرفی کنیم.

میمون سبز (Green monkey)

شاید با دیدن تیتر منتظر باشید در رابطه با یک میمون با شما صحبت کنیم، اما جالب است بدانید میمون سبز در واقع یک نوع اسب است. این اسب از نژاد تروبرد است و این نژاد به مناسب بودنش برای مسابقات سوارکاری شناخته می‌شود. در واقع چابکی و سرعت بالای این اسب‌هاست که از آن‌ها قهرمان ساخته است. این اسب در سال ۲۰۰۶ با قیمت ۱۶ میلیون دلار به فروش رسید.

میمون سبز گرانترین پت جهان

قیمت میمون خانگی چقدر است؟

یکی از سوالاتی که همیشه پرسیده می‌شود؛ این است که قیمت میمون خانگی چقدر است؟ متاسفانه نگه داشتن میمون خانگی، علاوه بر اینکه در بسیاری از کشورها غیرقانونی است، قیمت دقیقی هم برای آن وجود ندارد؛ زیرا خرید و فروش حیوانات وحشی چون میمون خانگی در بسیاری از کشورها ممنوع است. همچنین، نگهداری میمون خانگی به دلایل اخلاقی و حفظ حقوق حیوانات، پیچیدگی‌های زیادی دارد و به شدت توصیه می‌شود از نگهداری این حیوانات به عنوان حیوان خانگی خودداری کنید. به جای آن، می‌توانید با مراجعه به باغ وحش‌ها و سایر مراکز مشابه از نزدیک با حیوانات وحشی زیبا آشنا شوید و از زیستگاه آن‌ها لذت ببرید.

توله شیر سفید (White lion)

در برخی از کشور‌ها افراد علاوه بر نگهداری از حیوانات اهلی، از حیوانات وحشی نیز مراقبت و نگهداری می‌کنند و آن‌ها را به عنوان حیوان خانگی خود در نظر می‌گیرند. شیر سفید یکی از همین حیوانات خانگی است که همان‌طور که از نامش مشخص است سفید رنگ است. این شیر بسیار نادر و کمیاب است و به همین دلیل با قیمت ۱۳۸ هزار دلار به فروش می‎رسد.

توله شیر سفید گرانترین حیوان خانگی جهان

طوطی کاکلی نخل (Palm cockatoo)

این طوطی جزو گران‌ترین نژاد طوطی محسوب می‌شود. این طوطی که با قیمت ۱۶ هزار دلار در سراسر دنیا خرید و فروش می‌شود، از زیبایی منحصربه‌فردی برخوردار است که همه را مجذوب خود می‌کند. در واقع مهم‌ترین شاخص زیبایی طوطی بال و پر آن است که در این طوطی سیاه رنگ و زیباست. محل تولد طوطی کاکلی نخل کوئینزلند استرالیا است.

طوطی کاکلی نخل گرانترین حیوان خانگی جهان

گربه ساوانا (Savannah cat)

شاید این نژاد گربه که جزو گران‌ترین حیوانات خانگی محسوب می‌شود، از معدود گربه‌هایی باشد که از سگ‌ها نمی‌ترسد و به گونه‌ای کمی هم به آن‌ها شبیه است. اگر این گربه را ببینید شاید تعجب کنید، چرا که با تمام گربه‌هایی که تا به الان دیده‌اید متفاوت است و ظاهر خاص و جذابی دارد. این گربه به دلیل کمیاب بودن با قیمت حدود ۲۵ هزار دلار خرید و فروش می‌شود و طرف‌داران زیادی دارد.

گربه ساوانا گرانترین گربه جهان

گاو میسی (Bos taurus)

گاو میسی یکی از گران‌ترین نژاد‌های گاو در دنیا به حساب می‌آید. این گاو ماده است و به مقدار شیر بسیار زیادی که دارد، مشهور است. از مهم‌ترین شاخصه‌های موجود در این حیوان خانگی سرعت بسیار بالای آن است که باعث شده از آن در مسابقات نیز بهره ببرند. این گاو با قیمت ۱ میلیون و ۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد که به نسبت ویژگی‌هایی که این گاو دارد، قیمت مناسبی به نظر می‌آید.

گاو میسی گرانترین و با ارزش ترین گاو جهان

ماستیف تبتی (Tibetan Mastiff)

ماستیف تبت نژادی از سگ است که همان‌طور که از نامش مشخص است به فلات تبت جایی نزدیک به کشور چین و مغولستان تعلق دارد. این حیوان برای نگهبانی و گله‌داری کاربرد فراوانی دارد و با نام شیر سگ نیز شناخته می‌شود.

این سگ جزو با ارزش‌ترین حیوانات خانگی محسوب می‌شود و به طور کلی در دسته حیوانات کمیاب نیز قرار می‌گیرد. به همین دلیل این گونه جانوری در بازار با قیمت حدود ۵۸۲ هزار دلار به فروش می‌رسد. برای آشنایی با ۱۰ نژاد باهوش سگ جهان، مقاله مربوط به آن را در سایت مطالعه کنید.

ماستیف تبتی گرانترین حیوان جهان

ماکائوی آبی (Hyacinth macaw)

یکی از گران‌ترین حیوانات خانگی که از خانواده طوطی‌ها هم به حساب می‌آید، ماکائوی آبی است. این طوطی از جذابیت زیادی برخوردار است و محل زندگی و تولد آن قسمت‌های شرقی و مرکز آمریکای جنوبی است. متأسفانه این طوطی در خطر انقراض قرار گرفته است و به همین دلیل با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. برای خرید این طوطی باید حدود ۱۵ هزار دلار هزینه کنید.

ماکائوی آبی گرانترین حیوان جهان

سوسک گوزنی (Stag beetle)

شاید با خود بگویید که آخر چه کسی یک سوسک را به عنوان حیوان خانگی در نظر می‌گیرد، اما جالب است بدانید یک پرورش‌دهنده حیوانات در ژاپن این حشره را با قیمت ۸۹ هزار دلار خریداری کرده است. این موضوع سبب شده سوسک گوزنی در فهرست گران قیمت‌ها قرار بگیرد؛ در واقع اگر به قیمت گران‌ترین پت‌ها نگاه کنید خواهید دید که این حشره به عنوان یک سوسک از قیمت چشمگیری برخوردار است.

سوسک گوزنی گرانترین حیوان خانگی دنیا

توکان (Toucans)

توکان پرنده‌ای به شدت زیبا است که منقار رنگارنگش آن را در نظر ما خاص‌تر و زیبا‌تر کرده است. اندازه منقارش نزدیک به دو سوم طول بدنش است و به طور کلی از شکل ظاهری خاصی برخوردار است. این پرنده زیبا را می‌توانید با قیمت حدود ۱۰ هزار دلار از بازار خریداری کنید.

توکان گرانترین حیوان خانگی و پرنده با ارزش جهان

 

سر لانسلوت انکور (Sir Lancelot Encore)

این حیوان داستان عجیبی دارد. زوج آمریکایی به نام نینا و ادگارتو سگی به نام لانسلوت داشتند که علاقه زیادی به آن داشتند اما متأسفانه در سال ۲۰۰۸ بر اثر سرطان او را از دست دادند. در نتیجه تصمیم گرفتند با شیوه تولید مثل آزمایشگاهی گونه جدیدی به وجود بیاورند که نتیجه آن سر لانسلات انکور را به وجود آورد. این سگ که جزو گران‌ترین حیوانات خانگی، از نژاد لابرادور زرد است و با قیمت ۱۵۵ هزار دلار به فروش می‌رسد.

سر لانسلوت انکور گرانترین سگ های جهان

 

-> این مقاله برای شما جالب خواهد بود: مقایسه گربه اسکاتیش و پرشین از نژاد گربه‌های ایرانی

 

خلاصه: گونه‌های متفاوتی از حیوانات خانگی در سراسر دنیا وجود دارند که هر کدام از آن‌ها ویژگی خاصی را در خود جای داده که انسان‌ها را جذب خود می‌کند. افرادی به حیوانات علاقه‌مند هستند، معمولاً حیوان خانگی که به آن علاقه دارند را خریداری کرده و از آن به نحو احسنت مراقبت می‌کنند. این حیوانات در رنج قیمتی متفاوتی یافت می‌شوند و هر یک از ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند. در این مطلب قصد داریم به ده مورد از گران‌ترین حیوانات خانگی بپردازیم که برخی از سلبریتی‌ها‌ نیز سرپرستی تعدادی از این حیوانات را بر عهده گرفته‌اند.
کدام پرنده‌ها در بین گران‌ترین حیوانات خانگی هستند؟

پرندگانی همچون طوطی ماکائوی آبی، توکا و طوطی کاکلی نخل جزو گران قیمت‌ترین پرندگان و حیوانات خانگی محسوب می‌شوند.

گاو میسی با چه قیمتی در بازار به فروش می‌رسد؟

قیمت آن حدود یک میلیون و دویست هزار دلار است.

4 پیام روی “۱۰ تا از گران‌ترین حیوانات خانگی (+قیمت)

  1. Romina گفت:

    سوسک!
    من این سوسکو ببینم با دمپایی میزنم میکشمش :))

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      🙂 بله سوسک گوزنی با این قیمت بالا به فروش رفته و جزو گرون‌ترین حیوانات جهان شده.

  2. Sani گفت:

    کل حیوونا یک طرف سوسک یک طرف 😐 آخه کی اینقدر پول میده به یک سوسک!!!!!!!!!!!

    1. اسکای پت گفت:

      سلام سانی عزیز
      🙂 این سوسوک بخاطر اینکه به این قیمت خریداری شده؛ الان به عنوان یکی از گرونترین حیوانات خانگی محسوب میشه 🙂

دیدگاهتان را بنویسید