سگ, نکات مراقبت از سگ

چه اسباب بازی مورد علاقه سگ شماست؟

اسباب بازی های مورد علاقه سگ چیست؟

یکی از مهم‌ترین ابزار سرگرمی سگ‌ها اسباب بازی‌های آن‌هاست. همان‌طور که کودکان ما انسان‌ها به بازی کردن و سرگرمی علاقه زیادی دارند، حیوانات خانگی نیز با بازی کردن انرژی خود را تخلیه می‌کنند و این کار را دوست دارند. در بازار ابزار‌های متنوعی برای بازی و سرگرمی حیوانات خانگی وجود دارد که بسته به سلیقه خود و با توجه به علاقه‌مندی‌های سگتان می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم درباره اسباب بازی مورد علاقه سگ با شما صحبت کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

 

پرطرفدار‌ترین اسباب بازی‌های سگ‌ها

از بین اسباب بازی‌هایی که در بازار موجود است، برخی مورد توجه بیشتری قرار دارند و به طور کلی سگ‌ها علاقه بیشتری نسبت به آن‌ها نشان می‌دهند. در ادامه قصد داریم به برخی از این اسباب بازی‌های پر‌طرفدار اشاره کنیم:

عروسک مخصوص سگ

عروسک بازی جزو بازی‌های مورد علاقه سگ‌هاست. آنها دوست دارند عروسک خود را حمل کنند و به این سو و آن سو بکشد و یا شب‌ها آن را بغل کرده و بخوابند. یکی از مشکلاتی که در رابطه با این اسباب بازی وجود دارد این است که بعد از مدتی ممکن است سگ از روی کنجکاوی آن را پاره کند که این اتفاق به نوعی غریزه این حیوان محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد یا جلواش را گرفت. البته پاره کردن عروسک، اسباب بازی مورد علاقه سگ به جنس آن نیز بستگی دارد؛ یعنی این مورد بیشتر برای عروسک‌های مخملی اتفاق میفتد و عروسک‌هایی مثل عروسک‌های سیلیکونی کمتر در معرض چنین خطراتی هستند.

 

-> پیشنهاد مطالعه مقاله: روش‌های بازی با سگ در خانه

 

توپ بازی سگ

یکی از معروف‌ترین و رایج‎ترین اسباب بازی‌هایی که سگ‌ها از آن بهره می‌برند، توپ‌ها هستند. به طور کلی سگ‌ها به بازی کردن با توپ‌ها علاقه زیادی دارند. نکته‌ای که درباره خرید توپ برای سگ وجود دارد این است که باید سایز آن به گونه‎ای باشد که امکان بلعیدن آن توسط سگ وجود نداشته باشد. توپ تنیس می‌تواند اسباب بازی مناسبی برای سگ‌ها باشد و به طور کلی این توپ جزو اسباب بازی مورد علاقه سگ شتیزو و بسیاری از نژاد‌های دیگر به حساب می‌آید. علاوه بر توپ تنیس انواع مختلف توپ‌ها از صدادار گرفته تا شب‌تاب در بازار موجود است که می‌توانید برای سگ خود تهیه کنید.

توپ بازی با سگ

وسایل بازی صدادار و جغجغه‌ دار

اگر برای سگ خود اسباب بازی‌های صدادار یا جغجغه‌ دار تهیه کنید، می‌توانید به علاقه آن‌ها به چنین اسباب بازی‌هایی پی ببرید. این اسباب بازی‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگونی در بازار موجود هستند که باید بهترین و با‌کیفیت‌ترین آن‌ها انتخاب کنید تا به سرعت توسط سگتان خراب نشود. اگر دقت کرده باشید سگ‌ها عادت به جویدن اجسام دارند و در صورتی که اسباب بازی صدادار باشد، این مورد بیشتر اتفاق می‌افتد. در نتیجه کیفیت در این موارد اهمیت زیادی دارد.

اسباب بازی دندانی

همان‌طور که اشاره کردیم، سگ‌ها علاقه خاصی به جویدن اجسام دارند و زیاد برایشان مهم نیست که دقیقاً در حال گاز گرفتن و یا جویدن چه جسمی هستند. خرید اسباب بازی دندانی کمک بسیاری به مهار کردن این حس در سگ شما می‌کند و به گونه‎ای باید به آن آموزش دهید که جویدن خود را به این اسباب بازی اختصاص دهند. کاربرد دیگر این اسباب بازی برای زمان دندان در آوردن توله سگ‌هاست که لثه آن‌ها دچار خارش می‌شود و این اسباب بازی در بهبود آن بسیار مؤثر است. برای کسب اطلاعات دقیق‌‎تر و جلوگیری از جویدن سگ و تخریب خانه مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

اسباب بازی‌های شناور

وقتی بحث اسباب بازی مورد علاقه سگ به میان می‌آید امکان ندارد نام اسباب بازی‌های شناور به گوشتان نخورد. این اسباب بازی‌ها در واقع گل سر سبدی در میان وسایل بازی سگ هستند. نژاد‌هایی همچون گلدن رتریور و ژرمن شپرد که شناگران ماهری به حساب می‌آیند با این اسباب بازی‌ها سر و کار دارند. اسباب بازی‌های شناور معمولاً از جنس پلاستیک، لاستیک و فوم هستند و در اشکال مختلفی همچون حلقه، توپ و… تولید می‌شود. همین جنس آن‌هاست که سبب می‌شود بتوانند روی آب شناور بمانند و سگ‌ها بتوانند با آن‌ها بازی کنند.

بازی‌های فکری مخصوص سگ‌ها

از مهم‌ترین اسباب بازی‌هایی که سگ‌ها به آن نیاز دارند، بازی‌های فکری هستند. این بازی‌ها صرفاً برای سرگرمی سگ تولید نشده‌اند و نقش بسزایی در تقویت مهارت‌های هوشی و شناختی سگ‌ها دارند. این نوع اسباب بازی‌ها، سگ را وادار به فکرکردن و حل معما می‌کنند و همین موضوع سبب رشد ذهنی آن‌ها می‌شود. برای اطلاع از آخرین خبرها و مطالب آموزشی در رابطه با حیوانات خانگی می‌توانید؛ اینستاگرام اسکای پت را دنبال کنید.

سگ ها بیشتر به چه اسباب بازی هایی علاقه دارند

مشخصات اسباب بازی سگ مناسب

اسباب بازی مناسب سگ باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد که در ادامه به مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

  • از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن دقت کنید، اندازه اسباب بازی است که باید بزرگ باشد تا امکان بلعیدن آن وجود نداشته باشد.
  • اسباب بازی سگ باید به گونه‌ای باشد که به راحتی نشکند و اگر هم شکست آسیب زیادی به سگ وارد نکند.
  • اسباب بازی مورد علاقه سگ باید از دوام بالایی برخوردار باشد.
  • یکی از مواردی که باید در خرید اسباب بازی برای سگ مورد توجه قرار بگیرد، برندی است که قصد دارید از آن اسباب بازی خریداری کنید. برای خرید اسباب بازی سگ ما به شما برند دوکو و فرپلاست را پیشنهاد می‌کنیم که از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردارند و می‌توانید محصولات آن‌ها را از اسکای پت، فروشگاه ملزومات حیوانات خانگی خریداری کنید.

 

-> پیشنهاد مطالعه: مقدار غذای مورد نیاز سگ در طول روز چقدر است؟

 

خلاصه: سگ‌ها نیز همانند کودکان ما انسان‌ها قسمتی از روز خود را به بازیگوشی اختصاص می‌دهند که این امر کمک می‌کند بتوانند انرژی خود را به بهترین شکل تخلیه کنند و به طور کلی سگ‌هایی شاد‌تر و سالم‌تر باشند. نکته‌ای که وجود دارد این است که بهتر است برای سگ خود اسباب بازی‌هایی تهیه کنید تا با آن‌ها سرگرم شود و به وسایل خانه آسیب نرساند. این اسباب بازی‌ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که بسته به حیوان خانگی‌تان می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم درباره اسباب بازی مورد علاقه سگ صحبت کنیم که در زمینه کمک بزرگی به شما خواهد کرد.
اسباب بازی‌ها دندانی از چه نظر اهمیت دارند؟

این اسباب بازی‌ها در مهار جویدن سگ‌ها و بهبود خارش لثه زمان در آمدن دندان توله سگ‌ها نقش مؤثری دارد.

یک اسباب بازی مناسب سگ چه مشخصاتی دارد؟

باید دوام بالایی داشته باشد و سایز آن به گونه‌ای باشد که سگ نتواند آن را ببلعد.

2 پیام روی “چه اسباب بازی مورد علاقه سگ شماست؟

  1. Romina گفت:

    بنظرم توپ بهترین اسباب بازی سگ محسوب میشه
    کلا داشتن سگ به عنوان پت خیلی خوبه

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      تنوع اسباب بازی‌های پت خیلی زیاد شده و توپ یکی از جذاب‌ترین اسباب بازی‌ها برای سگ محسوب میشه.

دیدگاهتان را بنویسید