تغذیه گربه, گربه

بستنی گربه؛ مغذی و مورد علاقه گربه‌ها

بستنی گربه

آیا تابه‌حال در مورد بستنی گربه (تشویقی گربه) شنیده‌اید؟ آیا می‌دانستید که گربه شما می‌تواند بستنی بخورد؟ اینکه گربه خود را در حال بستنی خوردن ببینید می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد. بسیاری از افراد وقتی یک گربه را در ذهن خود تصور می‌کنند، یک بچه گربه بامزه در نظرشان می‌آید که یک کاسه شیر تازه جلوی او گذاشته‌اند. این تصویر به اوایل قرن ۲۰ برمی‌گردد. در آن زمان به گربه‌ها هنگام غذا شیر داده می‌شد. اما در دهه ۱۹۳۰، رژیم غذایی گربه‌ها تغییر کرد و به‌جای شیر، آب پیشنهاد شد.

به‌هرحال رژیم غذایی گربه‌ها در طول سال‌ها کاملاً تغییر کرده است و ما امروزه از غذاهای فراوری شده مختص گربه‌ها، برای تغذیه آنها استفاده می‌کنیم. یکی از این غذاها، بستنی یا تشویقی گربه است که همان‌طور که از واژه تشویقی نیز مشخص است، این بستنی حتی میل گربه شما را به غذا خوردن افزایش خواهد داد. در این مقاله به ابهامات و سؤالات شما در مورد خوردن بستنی توسط گربه‌ها و مزایای بستنی مخصوص گربه صحبت می‌کنیم.

ورود به فروشگاه اسکای پت

 

آیا گربه‌ها می‌توانند بستنی بخورند؟

برخی از شیرین‌کننده‌ها مانند زایلیتول برای سگ‌ها سمی هستند؛ اما این نگرانی برای گربه‌ها وجود ندارد. نکته جالب دیگری که گربه‌ها را از سگ‌ها جدا می‌کند این است که گربه‌ها غذاهای شیرین دوست ندارند. در واقع، مطالعات تحقیقاتی نشان می‌دهد که گربه‌ها هیچ گیرنده طعم شیرینی ندارند و به سمت مواد غذایی شیرین کشیده نمی‌شوند. به همین دلیل بستنی مخصوص گربه، شیرینی کمی دارد.

چرا گربه‌ها بستنی دوست دارند؟

اگر برای شما تعجب‌آور است که گربه‌ها به غذاهایی مانند بستنی علاقه دارند، اما نمی‌توانند طعم شیرینی را  بچشند، باید بادقت بیشتری به مواد تشکیل‌دهنده بستنی نگاه کنید. اگر به محصولات لبنی که می‌خورید دقت کنید، متوجه می‌شوید که گربه شما برای خوردن یک شیر پرچرب تمایل دارد؛ اما به نظر می‌رسد که به شیر بدون چربی علاقه‌ای ندارد. البته در بستنی گربه (تشویقی گربه)، چربی زیادی وجود ندارد. درست است، گربه‌ها جذب چربی و کربوهیدرات بالای بستنی و شیر کامل می‌شوند. مطمئناً سایر غذاها کربوهیدرات و چربی بیشتری نسبت به بستنی دارند؛ اما گربه‌ها با طعم و قوام شیر بسیار آشنا هستند.

 

مقالات پت شاپ اسکای پت برای اطلاع از آخرین خبرها و مطالب آموزشی در رابطه با حیوانات خانگی می‌توانید؛ اینستاگرام اسکای پت را دنبال کنید.

 

آیا بستنی برای گربه‌ها مضر است؟

اکنون که می‌دانید چرا گربه‌ها بستنی دوست دارند، ممکن است بخواهید بدانید که آیا بستنی برای آنها مضر است یا خیر. خوب، ممکن است در مقادیر زیاد بد باشد. اصولاً می‌توانید یک قاشق بستنی به‌عنوان یک خوراکی نادر به گربه خود بدهید. اگر بستنی به یک ماده غذایی روزانه تبدیل شود، ممکن است چند اتفاق بد بیفتد. بدترین اتفاق، اسهالی است که احتمالاً پس از مصرف بیش از حد بستنی ایجاد می‌شود. برای کسب اطلاعات در مورد خرید غذای گربه، مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

آیا گربه‌ها تحمل لاکتوز ندارند؟

گربه‌ها، مانند بسیاری از انسان‌ها، به لاکتوز حساس هستند. این بدان معناست که آنها فاقد آنزیم لاکتوز کافی برای هضم لاکتوز شیر هستند. بااین‌حال، برخی از گربه‌ها نسبت به بقیه آنزیم بیشتری دارند. این در مورد انسان‌ها نیز صدق می‌کند و دوست یا خویشاوند شما که نمی‌تواند لاکتوز را تحمل کند، ممکن است بتواند کمی ماست بخورد؛ اما احتمالاً نمی‌تواند یک لیوان کامل شیر بنوشد.

همان‌طور که می‌دانید بچه‌گربه‌ها شیر تولید شده توسط مادرشان را مصرف می‌کنند. بدن گربه‌ها در کودکی مقدار زیادی آنزیم لاکتوز تولید می‌کند. همان‌طور که بچه‌گربه‌ها به سمت خوردن غذاهای جامد می‌روند، به آنزیم‌های بیشتری برای کمک به هضم پروتئین‌ها نیاز دارند.

 ازآنجایی‌که شیر دیگر بخشی از رژیم غذایی روزانه گربه نیست، تولید لاکتوز به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. این بدان معنی است که شیر واقعاً نمی‌تواند به‌درستی هضم شود، زیرا بدن می‌داند که گربه شما دیگر نیازی واقعی به مصرف یا هضم شیر ندارد؛ بنابراین بستنی هضم نشده به شکل مایع باقی می‌ماند، با مواد زائد دیگر مخلوط می‌شود و اسهال ایجاد می‌کند. چیزی که در بستنی گربه (تشویقی گربه) در نظر گرفته می‌شود.

بااین‌حال، یک مطالعه نسبتاً معروف در دهه ۱۹۳۰ که توسط دکتر فرانسیس پاتنگر جونیور انجام شد، نشان می‌دهد که گربه‌ها اگر رژیم غذایی متشکل از شیر غیرپاستوریزه و گوشت خام داشته باشند کاملاً سالم هستند. این نشان می‌دهد که اگر به گربه‌ها شیر و محصولات لبنی داده شود، می‌توانند رشد کنند.

-> مقاله پیشنهادی برای مطالعه: غذاهای کنسروی گربه و پوچ گربه

بستنی گربه تشویقی لدیذ

آیا گربه‌ها می‌توانند بستنی شکلاتی بخورند؟

درحالی‌که برخی از افزودنی‌ها در بستنی، مانند توت‌فرنگی، بی‌خطر هستند، شکلات می‌تواند برای گربه شما خطرناک باشد. در هر دستور بستنی که امتحان می‌کنید، قطعاً باید از شکلات دوری کنید. شکلات حاوی یک ترکیب آلی به نام تئوبرومین است که توسط بدن گربه شما قابل‌پردازش نیست. برای آسیب رساندن به گربه فقط مقداری شکلات لازم است!

بستنی گربه گزینه‌ای مطمئن

بستنی مخصوص گربه از ترکیبات متفاوتی نسبت به بستنی معمولی تهیه شده است. این بستنی که باتوجه‌به سلامتی گربه شما ساخته شده، به‌عنوان یک ماده اشتهاآور برای گربه شما عمل می‌کند و میل او را برای غذا خوردن افزایش می‌دهد.

بستنی مخصوص گربه معمولاً از شیر بز در ترکیبات خود استفاده می‌کند. شیر بز با شیر گاو بسیار متفاوت است. شیر بز نیازی به پاستوریزه شدن ندارد و این بدان معناست که برخی از آنزیم‌های طبیعی در آن می‌مانند. جالب‌توجه است که یکی از آنزیم‌های موجود در شیر بز به هضم لاکتوز کمک می‌کند.

می‌توانید مقداری از بستنی را خودتان در خانه با یک دستور ساده و بستنی‌ساز درست کنید. فقط شیر بز را جایگزین شیر و خامه گاو کنید و مقدار شکر را کاهش دهید. همچنین برای اطمینان بیشتر می‌توانید بستنی مخصوص گربه را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. بااین‌حال، باید به‌دقت مراقب هرگونه علائم اسهال باشید. ازآنجایی‌که اسهال گربه می‌تواند باعث برخی مشکلات کم‌آبی بدن شود، بهتر است در صورت مشاهده مشکل بعد از خوردن تشویقی، گربه خود را نزد دامپزشک ببرید.

خلاصه مقاله بستنی گربه
ایده خوردن بستنی توسط حیوان خانگی شما می‌تواند بسیار جذاب باشد. اما باید بدانید که به دلیل حساسیت گربه‌ها به لاکتوز، بستنی می‌تواند بیماری‌زا باشد. بستنی مخصوص گربه یک خوراکی مفید است که متناسب با سلامت گربه شما تهیه شده است. این بستنی لاکتوز ندارد و در صورت استفاده متعادل، هیچ ضرری برای گربه شما نخواهد داشت.
فروشگاه اسکای پت بستنی مخصوص گربه را با بهترین برندهای موجود مثل وینتسون، ونپی و بیولاین به شما عرضه می‌کند. شما می‌توانید به سایت پت شاپ مراجعه کنید و با اطمینان خاطر خرید کنید. در پایان مقاله از نظرات و تجربیات خود در مورد بستنی مخصوص گربه بنویسید.
بستنی مخصوص گربه چیست؟

برخی از برندها مثل وینتسون، ونپی و بیولاین اقدام به ساخت بستنی مخصوص گربه کرده‌اند. این بستنی‌ها لاکتوز ندارد و متناسب با سلامت گربه تهیه شده است.

آیا بستنی برای گربه مضر است؟

شما نمی‌توانید از همان بستنی که خودتان می‌خورید به گربه خود بدهید؛ چراکه به دلیل حساسیت گربه‌ها به لاکتوز آنها را با اسهال درگیر می‌کنید. بستنی مخصوص گربه که به‌عنوان بستنی تشویقی نیز از آن یاد می‌شود، علاوه بر فراهم ساختن یک خوراکی خوشمزه برای گربه، اشتهاآور نیز خواهد بود.

4 پیام روی “بستنی گربه؛ مغذی و مورد علاقه گربه‌ها

  1. Eli گفت:

    بستنی برای تربیت گربه واقعا جوابه

    1. اسکای پت گفت:

      سلام الی عزیز
      بله درسته، بستنی چون جزو دسته غذاهای تشویقی‌ قرار می‌گیره برای آموزش به گربه خیلی مناسبه 🙂

  2. nima_abedi گفت:

    گربه هام مثل انسانها عاشق بستنین

    1. اسکای پت گفت:

      سلام نیما عزیز
      برای همین به عنوان تشویقی گربه ازش استفاده میشه 🙂

دیدگاهتان را بنویسید