تغذیه گربه, گربه

تفاوت پوچ و کنسرو گربه (مقایسه مزایا و معایت)

پوچ یا سوپ گربه

اگر به قصد خرید غذای خشک یا تشویقی برای گربه خود به پت شاپ مراجعه کرده‌اید ممکن است با محصولی با نام پوچ گربه سوپ گربه برخورد کرده باشید. پوچ گربه در کشور ایران به سوپ گربه نیز معروف است و تا حدودی شبیه به کنسرو گربه است. اما پوچ و کنسرو گربه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد که در این مطلب به شرح این تفاوت‌ها می‌پردازیم تا موقع خرید این محصولات دچار سردرگمی نشوید. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد پوچ و مزایا و معایب آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

ورود به فروشگاه اسکای پت

 

معرفی پوچ گربه یا سوپ گربه و تفاوت آن با کنسرو گربه

در ابتدا بهتر است بدانید که پوچ در واقع چه چیزی است. کلمه پوچ (Cat Pouch) در انگلیسی به معنای بالشت است. برخی از برندهای سازنده ممکن است غذای خشک را در قالب پوچ به بازار عرضه کنند. اما در این مطلب ما قصد داریم در مورد پوچ گربه که اصطلاحاً به غذای نرم و سوپ مانند گربه می‌گویند صحبت کنیم و بدانیم این محصول با کنسرو گربه چه تفاوتی دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که برخی از برندها از ترکیباتی در پوچ‌های خود استفاده می‌کنند که این ترکیبات بسیار شبیه به مواد کنسرو گربه است. این دو محصول ممکن است شباهت زیادی با یکدیگر داشته باشند اما در نهایت تفاوت‌هایی وجود دارد که آن‌ها را به دو محصول مختلف تبدیل می‌کند.

مزایای خرید پوچ گربه در مقایسه با کنسرو گربه

  • این محصول نسبت به کنسرو گربه درصد آب بیشتری دارد و به همین جهت برای گربه‌هایی که عادت به آب خوردن ندارند بسیار مناسب است.
  • در بسته‌بندی پوچ گربه غذای گربه به حالت سسی و ژله‌ای قرار می‌گیرد و همین امر باعث می‌شود تا این محصول مزه بسیار لذیذ و خوبی برای گربه‌ها داشته باشد.
  • کنسرو گربه شامل چند وعده غذایی است و به محض باز شدن درب آن باید در یخچال قرار بگیرد، در غیر این صورت فاسد می‌شود. اما پوچ به اندازه یک وعده غذایی گربه تقریباً معادل ۱۰۰ گرم غذا است و شما می‌توانید به راحتی آن را باز کنید و سپس بسته‌بندی را دور بیندازید.
  • پوچ‌ها برخلاف کنسروهای گربه بسیار سبک‌وزن هستند و به راحتی می‌توانید در زمان‌هایی که مسافرت هستید و به یخچال دسترسی ندارید آن را با خود حمل کنید.
  • بافت و محتوای پوچ بسیار نرم و آبدار است و به همین جهت به عنوان غذای بچه گربه و گربه‌های مریض بسیار گزینه مناسبی است.
  • طعم پوچ گربه بسیار لذیذ است و تمام گربه‌ها حتی آن‌هایی که بدغذا هستند نیز از طعم پوچ خوششان می‌آید.
  • بسته‌بندی پوچ برخلاف کنسرو بسیار نرم و راحت است و می‌توانید آن را با همان بسته‌بندی خودش جلوی گربه خود قرار دهید. اما در مقابل باید محتویات کنسرو گربه را درون یک ظرف دیگر بریزید و همچنین اگر در داخل ظرف خود کنسرو به گربه غذا بدهید ممکن است لبه تیز کنسرو خطرناک باشد و به گربه آسیب بزند.

-> مقاله پیشنهادی: بستنی گربه چیست و چه مزایایی دارد؟

معایب پوچ گربه در مقایسه با کنسرو گربه

این محصول معایب زیادی ندارد و تنها عیبی که می‌تواند داشته باشد این است که پوچ به نسبت کنسرو گربه از قیمت بالاتری برخوردار است. اما کنسرو هم حجم بیشتری دارد؛ هم قیمت مناسب‌تری و از این نظر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها در دراز مدت می‌شود.

پوچ یا سوپ گربه

معرفی انواع برندهای معروف پوچ‌ گربه

در بازار ایران برندهای مختلفی از پوچ گربه وجود دارد که از این برندها می‌توان به اکو دیانا (Eco Diana)، پلازیر (Plazir)، شسیر (schesir) و ونپی (Wanpy) اشاره کرد. البته ناگفته نماند که به علت وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های کشور محصولات این برندها بسیار کم شده است. اما می‌توانید با مراجعه به پت شاپ آنلاین این محصولات را جست و جو کنید.

بهترین رژیم غذایی برای گربه‌ها چیست؟

برخی از صاحبان گربه علاقه دارند که خودشان غذای گربه خود را آماده کنند. اما این کار علاوه بر صرف زمان زیاد دو ایراد دیگری نیز دارد:

شما نیز ممکن است بخواهید از غذای خود به گربه بدهید اما بهتر است بدانید که غذاهای انسان دارای روغن، ادویه و نمک فراوان است و از این رو برای گربه‌ها بسیار مضر است.

حتی اگر غذای انسان نمک، روغن و ادویه هم نداشته باشد باز هم برای گربه مضر است. چرا که ما در تهیه غذا برای گربه‌هایمان از میزان لازم مواد معدنی، ویتامین، اسید آمینه آگاه نیستیم و رژیم غذایی یکسانی نداریم. به یاد داشته باشید که تأثیرات رژیم غذایی کمی طول می‌کشد تا خود را نشان بدهد. از این رو از ابتدا بهتر است از رژیم غذای خشک گربه به همراه چیزهای مقوی استفاده کنیم.

دسته‌بندی غذاهای گربه

به طور کلی غذاهایی که توسط برندها و شرکت‌ها معرفی می‌شوند به دو دسته غذای خشک و غذای تر تقسیم می‌شوند. غذای تر که به صورت بسته‌بندی پوچ یا کنسرو ارائه می‌شود محتویات آبدار و نرمی دارد. همان‌طور که گفته شد بهترین نوع رژیم غذایی برای اغلب گربه‌ها ترکیب غذای خشک و غذای گرم است.

-> مشاهده محصولات گربه

خلاصه
در این مطلب به بررسی و معرفی پوچ گربه و همچنین به شرح تفاوت‌های آن با کنسرو گربه پرداختیم. همان‌طور که مطالعه کردید پوچ نوعی غذای تر برای گربه محسوب می‌شود که از درصد آب بیشتری نسبت به کنسرو گربه برخوردار است. به آبدار بودن آن برای گربه‌هایی که در طول روز آب کافی نمی‌نوشند گزینه بسیار مناسبی است. محتوای پوچ‌ها در یک بسته‌بندی نرم به صورت ژله‌ای و لذیذ تولید می‌شود و گربه‌ها عاشق طعم آن هستند. این محصول با بافت نرم و آبکی که دارد برای بچه گربه‌ها و گربه‌های مریض بسیار مناسب است. اگر ساکن جزیره کیش هستید می‌توانید به صورت حضوری به پت شاپ اسکای پت برای تهیه این محصول مراجعه کنید. همچنین وب‌سایت اسکای پت برای خرید آنلاین نیز در دسترس همگان قرار دارد. با مراجعه به وب‌سایت و جست‌وجو در آن می‌توانید هر محصولی که می‌خواهید را پیدا کنید و از قیمت آن نیز مطلع شوید.
خرید کنسرو گربه به‌صرفه‌تر است یا خرید پوچ گربه؟

پوچ گربه قیمت بالاتری در مقایسه با کنسرو گربه دارد و همچنین حجم کنسرو نیز بیشتر است؛ بنابراین خرید کنسرو گربه مقرون به‌صرفه‌تر است.

پوچ گربه مفیدتر است یا کنسرو گربه؟

ترکیبات به کار رفته در محتویات هر دو محصول شباهت زیادی به یکدیگر دارند. اما پوچ گربه در مقایسه با کنسرو گربه از مزایای بیشتری برخوردار است.

4 پیام روی “تفاوت پوچ و کنسرو گربه (مقایسه مزایا و معایت)

  1. ali_02 گفت:

    پوچ یا همون سوپ گربه خیلی مورد علاقه گربه هاست من برای گربه ام از خودتون پوچ گرفتم

    1. اسکای پت گفت:

      سلام علی عزیز
      ممنونیم از اعتماد شما به اسکای پت

  2. Sima_s گفت:

    پوچ گربه فقط برای زمان سرماخوردگی گربه است؟

    1. اسکای پت گفت:

      سلام سیما عزیز
      پوچ گربه که داخل ایران به سوپ گربه معروفه. در هر زمانی به عنوان یک غذای تر برای گربه مناسبه و فقط برای زمان سرماخوردگی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید