تغذیه گربه, گربه

غذا دادن به گربه عقیم شده و باردار (راهنمای خرید)

خرید غذای خشک گربه

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که خرید غذای خشک گربه بهتر است یا اینکه غذای تر مناسب‌تر است؟ باید گفت یافتن بهترین غذا برای گربه به عوامل مختلفی از جمله وزن گربه شما، سلامتی گربه شما و شرایط بهداشتی محل زندگی و همچنین بودجه‌ شما بستگی دارد. انتخاب غذای مناسب برای حیوان خانگی شما می‌تواند کار دوست‌داشتنی باشد، اما در بعضی موارد ممکن است همین مسئله باعث گیجی و سردرگمی شما شود. تغذیه مناسب گربه باید ترکیب مناسبی از کالری و آب کافی باشد. در این مقاله سعی داریم انواع غذای گربه را با هم مقایسه کنیم، در مورد تغذیه شرایط خاص گربه مثل بارداری یا عقیم‌شدگی صحبت کنیم و بهترین برندهای بازار را معرفی کنیم. اگر مایلید که در مورد غذای گربه اطلاعات بیشتری کسب کنید این مقاله که مربوط به راهنمای غذای خشک گربه است را از دست ندهید.


مقالات پت شاپ اسکای پت برای اطلاع از آخرین خبرها و مطالب آموزشی در رابطه با حیوانات خانگی می‌توانید؛ اینستاگرام اسکای پت را دنبال کنید.


 

غذا دادن به گربه باردار و گربه شیرده چگونه غذا دهیم؟

زمانی که بچه گربه‌ها به دنیا می‌آیند، گربه مادر باید ۲۵ تا ۵۰ درصد کالری بیشتری نسبت به زمان بارداری دریافت کند. تغذیه چند وعده غذایی روزانه در طول سه ماهه آخر بارداری به گربه کمک می‌کند که علیرغم محدودیت روزافزون فضای شکمی برای غذا و هضم، انرژی کافی دریافت کند.

اگر از یک پت شاپ آنلاین برای خرید غذای گربه استفاده می‌کنید باید بدانید که گربه‌های شیرده به یک رژیم غذایی بسیار قابل هضم، پر انرژی و سرشار از مواد مغذی نیاز دارند تا به نیاز تولید شیر که حدود ۳ تا ۴ هفته پس از زایمان به اوج خود می‌رسد، کمک کند. برای مثال می‌توانید از غذای خشک گربه جوسرا و غذای تر گربه سشیر استفاده کنید.

غذا دادن به گربه عقیم‌شده

گربه‌های نر تا وقتی عقیم نشده‌اند تمایل دارند برای جستجوی شریک جنسی بیرون بروند و مرتبا با گربه‌های نر دیگر درگیر شوند. با این حال، پس از عقیم سازی، آنها زمان زیادی را صرف چرت زدن روی مبل می‌کنند. بنابراین کالری دریافتی آنها باید تا ۳۰ درصد کاهش یابد. برای جلوگیری از انباشت وزن، به گربه غذاهایی با چربی کمتر مانند غذای تر بدهید. خرید غذای خشک گربه که فقط باید حاوی چربی غیراشباع چندگانه (به اصطلاح چربی‌های خوب) باشد، به عنوان مثال روغن مرغ یا روغن ماهی مناسب است. همچنین استفاده از غذای تشویقی گربه می‌تواند بهانه خوبی برای به حرکت در آوردن گربه باشد.

بهترین غذا برای گربه با مشکلات گوارشی چیست؟

گربه‌ها ممکن است دچار آلرژی غذایی شوند که باعث ناراحتی دستگاه گوارش می‌شود. از بین تمام اجزای رژیم غذایی، پروتئین بیشترین احتمال ایجاد آلرژی غذایی را دارد. گربه شما ممکن است به هر پروتئینی که در معرض آن قرار گرفته است حساسیت داشته باشد. به عنوان مثال، گوشت خرگوش و مرغ هر دو ممکن است باعث آلرژی غذایی شوند. برای گربه مبتلا به آلرژی می‌توانید از مکمل غذایی گربه استفاده کنید.

خرید غذای خشک گربه

خلاصه و جمع‌بندی
گربه‌ها در دوران بارداری به دریافت کالری بیشتری نیاز دارند زیرا علاوه بر تامین نیاز بدن خود باید کالری لازم برای رشد جنین‌ها را نیز دریافت کند. در دوران شیردهی هم علاوه بر نیاز به کالری بیشتر گربه به دریافت آب بیشتری نیز نیاز دارد. گربه عقیم شده به دلیل تحرک کمتر مستعد چاق شدن است و لازم است که کالری غذای آن را کاهش دهید. همچنین پروتئين زیاد می‌تواند باعث آلرژي و ایجاد مشکلات گوارشی در گربه‌ها شود. اگر نیاز به مشاوره در تهیه غذای گربه دارید و یا قصد خرید غذای خشک گربه و یا انواع کنسروهای گربه با بهترین کیفیت را دارید می‌توانید به سایت پت شاپ اسکای پت مراجعه کنید. همچنین امکان خرید حضوری در پت شاپ کیش برای مخاطبان عزیز فراهم است.

چرا باید از غذای خشک گربه استفاده کرد؟

غذای خشک سرشار از کالری است و برای تامین انرژی گربه شما الزامی است. خرید غذای خشک گربه از یک پت شاپ اینترنتی می‌تواند خیال شما را از رشد مناسب گربه راحت کند.

چرا گربه‌هاي عقیم‌شده چاق می‌شوند؟

عقیم شدن باعث کاهش تحرک گربه و در نتیجه انباشت کالری در بدن گربه می‌شود. بنابراین لازم است حجم کالری غذای گربه بعد از عقیم‌شدن را کاهش دهید.

دانلود فایل pdf مقاله

راهنمای غذای خشک گربه pdf

2 پیام روی “غذا دادن به گربه عقیم شده و باردار (راهنمای خرید)

  1. Mohi گفت:

    انواع غذای گربه از آدما خاص تر شده
    مرسی متن خوب

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      با توجه به افزایش تقاضا، غذاهای متنوع‌تری برای پت‌ها تولید میشه 🙂

دیدگاهتان را بنویسید