تغذیه سگ, تغذیه گربه

تفاوت غذاهای رنال رویال کنین (Royal Canin Renal)

انواع غذای رنال رویال کنین (Royal Canin Renal)

این مقاله به تفاوت غذاهای رنال رویال کنین می‌پردازد. برای تغذیه حیوانات خانگی از دو نوع غذای خانگی و تجاری (خشک) استفاده می‌شود. معمولاً توصیه می‌شود برای تغذیه سالم و پیشگیری از بیماری‌های خطرناک در حیوانات خانگی، آنها را با غذای خشک تغذیه کنید. غذاهای تجاری متناسب با شرایط سگ و گربه شما تهیه شده‌اند و تمام نیازهای غذایی‌ها را تأمین می‌کنند.

یکی از برندهای معروف و معتبر در این زمینه، رنال رویال کنین است. این برند در ۳ گروه متفاوت رویال کنین رنال (Royal canin Renal)، رویال کنین رنال اسپیشال (Royal canin Renal Special) و رویال کنین رنال سلکت (Royal canin Renal Select)، ارائه می‌شود. در این مقاله مزایای استفاده از این برند به‌علاوه تفاوت بین سه نوع غذای رنال رویال کنین، شرح داده می‌شود.

نارسایی کلیه در حیوانات خانگی

بهترین کاربرد محصولات رنال در زمینه درمان نارسایی کلیه سگ و گربه است. اگر حیوان خانگی شما مبتلا به نارسایی کلیه تشخیص‌داده‌شده است، تغذیه با رژیم غذایی مناسب یک عنصر کلیدی در درمان و مدیریت علائم آن خواهد بود.

وقتی حیوان سالم است، کلیه‌ها وظایف کلیدی متعددی از جمله فیلترکردن سموم از خون را انجام می‌دهند. نارسایی کلیه منجر به کاهش تدریجی عملکرد مؤثر کلیه‌های حیوان خانگی شما می‌شود. اگر کلیه‌های حیوان از کار بیفتند، دیگر سموم را به طور کامل از سیستم دفع نمی‌کنند و باعث تجمع سموم در خون حیوان خانگی شما می‌شود.

اگرچه هیچ درمانی برای بیماری مزمن کلیه در حیوانات خانگی وجود ندارد، اما در بسیاری از موارد می‌توان این بیماری را از طریق یک رژیم‌درمانی مدیریت کرد. نگه‌داشتن حیوان در یک رژیم‌درمانی سخت ممکن است به او کمک کند تا ماه‌ها بسته به شرایط خاص خود از کیفیت زندگی خوبی برخوردار شود. با ادامه مقاله «تفاوت بین غذاهای رنال رویال کنین» همراه ما باشید.

در صورت مشکوک شدن به بیماری جدی، دامپزشک شما یک معاینه فیزیکی کامل (از جمله مشاوره تغذیه) برای حیوان خانگی شما انجام خواهد داد. اگر تشخیص داده شود که حیوان مبتلا به بیماری کلیوی است، قبل از اینکه دامپزشک درمان مناسب را توصیه کند، شدت بیماری و تعدادی از عوامل فردی مانند سلامت و سن آنها ارزیابی می‌شود.

درمان بیماری کلیوی اغلب شامل تعدادی تغییر یا محدودیت‌های غذایی همراه با داروها می‌شود. درحالی‌که داروها عمدتاً برای کاهش علائم بیماری استفاده می‌شوند، یک رژیم‌درمانی به کند کردن پیشرفت بیماری کمک می‌کند و به کاهش کارهایی که کلیه‌های حیوان خانگی شما باید انجام دهند کمک می‌کند.

محصولات رنال رویال کنین برای بیماری کلیه پت‌ها

غذای سگ توصیه شده برای سگ و گربه مبتلا به بیماری مزمن کلیوی معمولاً شامل یک رژیم‌درمانی حاوی مقادیر کم سدیم، پروتئین و فسفر همراه با افزایش سطح اسیدهای چرب امگا ۳ است. محصولات غذایی برند رنال رویال کنین، با درنظرگرفتن مقادیر کنترل شده از سدیم، پروتئین و فسفر، به درمان حیوان خانگی شما کمک می‌کند.

 

-> مطالعه این مقاله برای شما مفید خواهد بود: انواع غذای سگ رویال کنین (Royal Canin)

 

چرا باید پروتئین را برای سگ‌های مبتلا به بیماری کلیوی کاهش دهیم؟

کاهش میزان پروتئین در رژیم غذایی سگ همچنان بحث‌برانگیز است، بااین‌حال، دو هدف اصلی پشت این رویکرد وجود دارد. اولین مورد کمک به کاهش میزان ضایعات تولید شده در طول متابولیسم پروتئین و دوم به‌حداقل‌رساندن میزان پروتئین ورودی به سیستم فیلتراسیون کلیه‌ها است.

این بدان معناست که تغذیه با یک رژیم غذایی با سطوح پروتئین کاهش‌یافته ممکن است به کاهش بار کاری که بر روی کلیه‌های حیوان خانگی شما وارد می‌شود کمک کند و در نتیجه احتمالاً به حفظ عملکرد کلیه برای مدت طولانی‌تری کمک کند.

چرا کاهش فسفر برای گربه و سگ‌های مبتلا به بیماری کلیوی ضروری است؟

جدا از تفاوت بین غذاهای رنال رویال کنین، نقطه اشتراک همه آنها کاهش فسفر در ترکیبات غذایی است. وقتی کلیه‌های حیوان خانگی شما شروع به ازکارافتادن می‌کند، غلظت فسفر در خون او افزایش می‌یابد. افزایش غلظت فسفر با تعدادی از عوارض جانبی منفی مانند کمبود ویتامین D و کاهش توانایی بدن حیوان در متابولیسم کلسیم مرتبط است. در گربه و سگ‌های مبتلا به بیماری مزمن کلیوی، عادی‌سازی غلظت فسفر خون از طریق رژیم غذایی آنها ممکن است به کند کردن پیشرفت بیماری کمک کند.

توجه به این نکته ضروری است که سطح فسفر در غذاهای سگ به طور مستقیم با میزان پروتئین موجود در غذا مرتبط است. به‌منظور کاهش فسفر در رژیم غذایی سگ و گربه شما، لازم است مصرف پروتئین آنها نیز محدود شود. همچنین مهم است که بدانید عادی‌سازی سطح فسفر خون حیوان، تنها از طریق رژیم غذایی، معمولاً تنها در صورتی موفقیت‌آمیز است که بیماری کلیوی به‌موقع تشخیص‌داده‌شده و درمان شود. داروها نیز برای مراحل پیشرفته‌تر بیماری ضروری خواهند بود.

انواع غذای رنال رویال کنین (Royal Canin Renal)

 

چرا سدیم را برای گربه و سگ‌های مبتلا به بیماری کلیوی کاهش دهیم؟

کاهش سدیم در رژیم غذایی حیوان خانگی مبتلا به بیماری مزمن کلیوی نیز ممکن است مفید باشد. کاهش سدیم می‌تواند به کاهش بار کاری کلیه‌های حیوان و حفظ فشارخون طبیعی کمک کند. علاوه بر تغذیه‌درمانی، کاهش مصرف سدیم به معنای توجه ویژه به خوراکی‌هایی است که به حیوان خانگی خود ارائه می‌دهید. برش‌های پنیر به طور معمول سرشار از سدیم هستند و باید از مصرف آنها اجتناب شود.

 

-> مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود: علائم کم خونی در سگ و گربه

 

مقایسه غذاهای رنال رویال کنین

همان‌طور که گفتیم، رویال کنین رنال، رویال کنین رنال سلکت و رویال کنین رنال اسپیشیال سه مدل غذای سگ و گربه هستند که در زمینه درمان نارسایی کلیه حیوان خانگی کاربرد زیادی دارند. این غذاها بر اساس نیازهای خاص حیوانات خانگی شما طراحی شده‌اند؛ اما چند تفاوت بین غذاهای رنال رویال کنین وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

رویال کنین رنال

غذای سگ و گربه رنال (Renal Feline) برند رویال کنین برای درمان مشکلات و نارسایی کلیوی گربه‌های بالغ تهیه شده است. همان‌طور که گفتیم برای درمان نارسایی کلیوی حیوان خانگی، کاهش سدیم ضروری است. این غذا با کاهش چشمگیر فسفر در ترکیبات خود به درمان مشکلات کلیوی سگ و گربه کمک زیادی خواهد کرد.

رویال کنین رنال اسپشیال

غذای رنال اسپشیال (Renal Special) نیز با کاهش فسفر و سدیم، به کمک کلیه حیوانات خانگی بالغ می‌آید. تفاوت این مدل با مدل کلاسیک، در عطروطعم آن است. به‌این‌ترتیب، برای دوران بی‌اشتهایی گربه می‌تواند بسیار مفید باشد.

بافت و طعم غذای رویال کنین سلکت؛ مهم‌ترین تفاوت بین غذاهای رنال رویال کنین

غذای رنال سلکت (Renal Select) برای درمان سگ و گربه‌های بالغ مبتلا به نارسایی کلیه تهیه شده و از بافتی متفاوتی نسبت به مدل‌های قبلی برخوردار است. این غذا، متشکل از دانه‌هایی ترد و مغزدار است و برای سگ و گربه‌هایی که غذاهای ترد را ترجیح می‌دهند، بسیار مناسب است؛ بنابراین اگر بافت و شکل غذا برای شما مهم است، رنال سلکت بهترین گزینه است.

خلاصه مقاله «تفاوت بین غذاهای رنال رویال کنین»
نارسایی کلیه یکی از مشکلات شایع در سگ و گربه است و برای درمان آن باید تغذیه خاصی را در نظر گرفت؛ بنابراین، غذاهای خانگی که برای حیوانات خانگی تهیه می‌شوند، ممکن است به سگ و گربه شما آسیب برسانند. غذاهای تجاری با فرمول‌های حساب شده و هماهنگ با نیازهای بدن حیوان خانگی در دوران بیماری، نگرانی شما را در این زمینه رفع می‌کنند.
رنال رویال کنین، یکی از برندهای معتبر در زمینه غذاهای تجاری است که برای درمان نارسایی هی کلیه بسیار مفید است. این برند در سه گروه رویال کنین رنال، رویال کنین رنال سلکت و رویال کنین رنال اسپیشال ارائه می‌شود. هریک از این سه گروه غذا، از نظر ترکیبات غذایی، در راستای سلامتی حیوان خانگی شما هستند و تفاوت بین غذاهای رنال رویال کنین (Royal Canin) فقط از نظر بافت و طعم است. در انتهای مقاله، از تجربیات خود در زمینه تغذیه حیوانات خانگی بنویسید.
تفاوت سه نوع غذای رویال کنین رنال در چیست؟

این غذاها همه در زمینه کاهش سدیم و فسفر مؤثر هستند و تنها تفاوت آنها در بافت و طعم است.

بهترین نوع غذای رویال کنین رنال کدام است؟

رویال کنین رنال سلکت به دلیل بافت ترد و طعم خوب بهترین گزینه است.

4 پیام روی “تفاوت غذاهای رنال رویال کنین (Royal Canin Renal)

  1. Armita گفت:

    سلام
    مرسی از اطلاعات خوبتون
    من قبلا از روی اسمش میخریدم حس میکردم اسپیشال از همش بهتره

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      با مطالعه مقاله می‌تونید متوجه تفاوت‌های غذاهای رنال رویال کنین بشید و غذای مورد نیازتون رو خریداری کنید.

  2. Reza گفت:

    سلام
    مرسی از توضیحاتتون
    فکر میکنم بیشتر گربه ها دچار مشکل کلیه میشن درسته؟

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      بله متاسفانه مشکل کلیه جرو بیماری‌های رایج در گربه‌ها محسوب میشه.

دیدگاهتان را بنویسید