گربه, نکات مراقبت از گربه

چگونه بهترین باکس حمل گربه را خریداری کنیم؟

باکس حمل گربه

اگر از یک گربه به عنوان حیوان خانگی خودتان نگهداری می‌کنید باید امکانات موردنیاز آنها را نیز فراهم کنید. در واقع شما مسئولیت یک موجود زنده را به عهده گرفته‌اید و باید به نیازهای او توجه کنید. در کنار آن شما در یک جامعه زندگی می‌کنید و لذت بردن شما از داشتن یک حیوان خانگی نباید برای سایر افراد جامعه مزاحمتی ایجاد کند. باکس حمل گربه یکی از وسایل مهم است که شما با خریداری آن می‌توانید هم مسئولیت خود در حفظ راحتی حیوان خانگی را انجام دهید و هم مزاحمتی برای سایر افراد جامعه ایجاد نخواهید کرد. در این مطلب به بررسی و انتخاب باکس حمل گربه خواهیم پرداخت.

چرا باید از باکس حمل گربه استفاده کرد؟

دلایل زیادی برای استفاده از یک باکس یا کیف حمل گربه وجود دارد. یادتان باشد که این موجود زنده را در خانه نمی‌توانید حبس کنید. شما ممکن است بخواهید به مسافرت بروید، یا اینکه نیاز باشد تا حیوان خانگی خود را به دامپزشکی ببرید، حتی شاید بخواهید گربه خود را با خودتان به یک گردش درون‌شهری ببرید. در تمامی این موارد باکس حمل گربه به شما کمک می‌کند تا از مشکلات احتمالی پیش رو جلوگیری کند.

البته ممکن است بعضی از صاحبان گربه‌ها معتقد باشند که باکس یکی از وسایل گربه که اهمیت زیادی دارد نیست، چون گربه یا در خانه است و یا در خودروی شخصی جابه‌جا می‌شود. اما حتی شما در خودروی شخصی خودتان نیز باید از باکس استفاده کنید. گربه‌ای که در خودروی شخصی جابه‌جا می‌شود می‌تواند خطرات زیادی برای خودش و یا حتی برای شما ایجاد کند. به لحظه‌ای فکر کنید که این حیوان بازیگوش به هر دلیلی به زیر پای شما آمده و نمی‌توانید به‌راحتی پدال‌های ماشین را در اختیار داشته باشید. یا حتی ممکن است برای بازی به روی داشبورد خودرو پریده و دید شما را در حال رانندگی گرفته و یا حواس شما را پرت کند.

همان‌طور که مشاهده کردید، کیف حمل گربه از مهم‌ترین لوازم گربه‌ای است که از آن نگهداری می‌کنید. شما می‌توانید به‌راحتی از یک پت شاپ آنلاین یا فروشگاه وسایل حیوانات، این محصول را خریداری کنید و راحتی را به خودتان و حیوان خانگی هدیه بدهید. در ادامه به بررسی انواع باکس گربه خواهیم پرداخت.

 


مقالات پت شاپ اسکای پت خرید غذای با کیفیت برای گربه‌


انواع باکس حمل گربه

از وسایل نگهداری گربه که تنوع زیادی دارد، باکس یا محفظه نگهداری و حمل گربه است. این قفس‌های متحرک از جنس‌های متفاوتی مثل پلاستیک، پارچه، چوب، فلز و حتی مقوا ساخته می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به یک پت شاپ اینترنتی، انواع مدل‌های این وسیله کاربردی را مشاهده کنید.

باکس حمل گربه فلزی

این نوع از باکس اصولاً برای حیوانات پرانرژی استفاده می‌شوند. اگر یک باکس فلزی خوب را خریداری کنید، این قابلیت را دارد که اندازه آن تغییر کند. در نتیجه با رشد سریع توله‌ها می‌توانید ابعاد آن را تغییر دهید. اگر در محیطی گرم یا مرطوب زندگی می‌کنید، این باکس قابلیت جریان هوای بسیار خوبی دارد و گربه شما در این محفظه اذیت نخواهد شد. البته به یاد داشته باشید که باکس‌های فلزی اگر جنس خوبی نداشته باشند، به‌راحتی ممکن است کاربرد خود را ازدست‌داده و قطعات آن از یکدیگر جدا شود.

باکس حمل گربه پلاستیکی

از باکس‌های پراستفاده و متداول برای نگهداری و حمل گربه، باکس حمل گربه پلاستیکی است. این باکس‌ها وزن کمتری داشته و حمل آنها آسان‌تر است. از طرفی بدنه این نوع باکس نرم‌تر است. بعضی از این نوع محفظه‌ها دیواره‌هایی کاملاً بسته دارند که می‌تواند به حیواناتی که از محیط استرس می‌گیرند آرامش بیشتری بدهد. اصولاً این باکس‌ها برای سفرهای پروازی نیز مورد تأیید شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد. البته اگر قصد دارید تا از باکس‌های پلاستیکی دور بسته استفاده کنید مواظب باشید تا گربه شما دچار گرمازدگی نشود.

کوله‌پشتی و کیف حمل گربه

اگر یک گربه کوچک و آرام نگه‌داری می‌کنید، کوله‌پشتی برای حمل او می‌تواند گزینه جذابی باشد. البته فراموش نکنید که این وسیله نمی‌تواند برای یک زمان طولانی برای نگهداری حیوان خانگی استفاده شود، کیف حمل گربه باید برای یک حیوان جای راحتی بوده و آرامش برای او ایجاد کند. کوله‌پشتی‌ها می‌توانند در بلندمدت حیوان را کلافه و عصبی کنند. از سوی دیگر اگر حیوان خانگی شما اهل شیطنت باشد، علاوه بر اینکه خودش در کوله‌پشتی یا کیف راحت نخواهد بود، شما را نیز اذیت خواهد کرد.

اصولاً در بیشتر مواقع خرید این محصول، نیاز شما را به داشتن یک باکس پلاستیکی یا فلزی برطرف نخواهد کرد و شما مجبور خواهید شد تا در کنار این کوله یا کیف، یک باکس نیز خریداری کنید. در حالت کلی می‌توان گفت که کوله‌پشتی یا کیف حمل گربه یک وسیله برای تنوع در حمل راحت یک گربه خانگی است.

 

کیف حمل گربه

 

سایر باکس‌های حمل گربه

باکس‌های دیگری با جنس چوب با طراحی‌های خاص و لوکس یا حتی باکس‌های مقوایی نیز وجود دارند که در ایران طرف‌داران زیادی نداشته و کاربرد چندان زیادی نیز نداشته و بیشتر برای تنوع یا زیبایی دکوری از آنها استفاده می‌شود. برای اطلاع از آخرین خبرها و مطالب آموزشی در رابطه با حیوانات خانگی می‌توانید؛ اینستاگرام اسکای پت و صفحه لینکدین اسکای پت را دنبال کنید.

چه نکاتی را در خرید باکس حمل گربه باید توجه کرد؟

تهویه خوب برای باکس حمل گربه اهمیت زیادی دارد. در هنگام خرید باکس حمل گربه به‌اندازه باکس توجه کنید تا نیازی نباشد در یک مدت کوتاه دوباره یک باکس جدید خریداری کنید. دقت کنید که باکس قرار است از حیوان شما محافظت کند، پس از ایمنی محصول مطمئن شوید. امکان بسته شدن باکس با کمربند در خودرو، قفل مناسب برای در باکس که حیوان نتواند آن را باز کند از موارد مهم در ایمنی محصول است.

یادتان باشد که اخلاق و عادت‌های گربه شما را در انتخاب یک باکس خوب کمک خواهد کرد. اگر حیوان پر جنب و جوشی دارید، باکسی تهیه کنید که حیوان در آن بتواند جابه‌جا شود. قابلیت شست‌وشو و تمیزکردن راحت باکس حمل گربه را نیز فراموش نکنید.

یادتان باشد که شما می‌توانید پس از اینکه محصول متناسب با گربه خود را پیدا کردید، این محصول را از پت شاپ اسکای پت به‌راحتی خرید کرده و خرید آنلاین لوازم حیوانات را به یک تجربه جذاب تبدیل کنید. البته در جزیره کیش نیز می‌توانید به‌صورت حضوری از پت شاپ اسکای پت خرید انجام دهید.


آیا کوله‌پشتی برای نگهداری یک گربه آرام، وسیله مناسبی است؟

کوله‌پشتی برای جابه‌جایی یک حیوان خانگی آرام و کوچک مناسب است، اما باقی‌ماندن گربه در کوله‌پشتی برای چندین ساعت طولانی، حیوان خانگی شما را خیلی اذیت خواهد کرد.

آیا می‌توان از باکس‌های دست دوم استفاده کرد؟

اگر مطمئن باشید که حیوان قبلی استفاده‌کننده از باکس به بیماری خاصی مبتلا نبوده است، می‌توانید از آن باکس برای حیوان خانگی دیگری استفاده کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استفاده، باکس را کاملاً ضدعفونی کنید.



دانلود فایل pdf مقاله

-> راهنمای خرید کیف یا باکس حمل گربه pdf

دیدگاهتان را بنویسید