تغذیه گربه, گربه

چرا برای گربه باید کنسرو بخریم؟ (راهنمای خرید)

خرید کنسرو گربه

کنسرو گربه جزو پرفرش‌ترین محصولات در فروشگاه‌های حیوانات خانگی است. به این علت که گربه‌ها عاشق غذاهای کنسروی هستند و آن‌‌ها را به دیگر غذاها ترجیح می‌دهند. از این رو خرید کنسرو گربه برای اکثر صاحبانشان تبدیل به یک عادت همیشگی می‌شود.

گربه‌ها به مواد غذایی متفاوت و خاصی نیاز دارند و تغییر رژیم غذایی آن‌ها دشوار است. کنسروها یکی از راه‌هایی هستند که هم می‌توانید به گربه‌تان مواد غذایی مورد نیازش را برسانید و هم حیوانتان از خوردن آن لذت ببرد. در این مقاله به ویژگی‌های غذای سالم برای گربه‌ها و دلیل علاقه این حیوانات به غذاهای کنسروی می‌پردازیم.

ورود به فروشگاه اسکای پت

میزان غذا و نوع غذای کنسروی که باید به گربه‌تان بدهید بستگی به عوامل زیادی دارند. همچنین در هنگام خرید غذای گربه باید به مواد موجود در آن هم توجه کنید چرا که بعضی گربه‌ها ممکن است به بعضی مواد حساس باشند.

غذاهای کنسروی بخش مهمی از رژیم غذایی گربه شما هستند. با این که گربه‌ها از انواعی از غذاهای خشک و تر لذت می‌برند، غذاهای کنسروی با میزان بالایی آب به سلامت گربه‌ها کمک می‌کنند. در ادامه به اهمیت میزان آب در غذای گربه‌ها خواهیم پرداخت. مواد مغذی موجود در غذای گربه‌ها در سلامت این حیوانات بسیار تاثیرگذار است. هرچند ازدیاد رژیم‌ها، برند‌ها و فرمول‌های موجود می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند به گربه‌هایشان غذای مفیدی دهند گیج‌کننده باشند.

نیازهای غذایی خاص گربه‌ها

برخلاف انسان و بسیاری دیگر از حیوانات(مثل سگ‌ها)، تکامل سبب شده است که گربه‌ها در بین دیگر گوشتخواران نیازهای غذایی خاصی داشته باشند. همانند عموزاده‌های غیراهلیشان، بدن گربه‌های خانگی هم به غذاهایی با پروتئین و چربی بالا و کربوهیدرات پایین عادت کرده است‌.

در طبیعت گربه‌ها از گیاهان به خصوص چمن‌ها برای تنظیم گوارش و محافظت از دندان‌هایشان استفاده می‌کنند. اما گربه‌های وحشی گیاهان و سبزیجات را با هدف جذب انرژی و مواد مغذی آن مصرف نمی‌کنند.

گربه‌ها در محیط طبیعی خود مواد غذایی با کربوهیدرات بالایی را که در بسیاری از غذاهای کنسروی موجود در بازار وجود دارد، مصرف نمی‌کنند. گربه‌ها مسیرهای آنزیمی لازم برای هضم و استفاده از کربوهیدرات را برخلاف سایر پستانداران ندارند. به همین دلیل غذاهای با میزان شیرینی بالا می‌تواند ایجاد بیماری‌هایی مثل دیابت و چاقی شود.

چربی می‌تواند بیشتر انرژی لازم یک گوشتخوار را تامین کند. برای گربه‌ها چربی در ‌میزان خوشمزه بودن غذایشان تاثیرگذار است. غذاهای برپایه گوشت میزان چربی مورد نیاز و بسیاری دیگر از مواد مغذی را برای دوستان گربه‌ای ما برآورده می‌کنند. رژیم غذایی که کاملا مناسب نیازهای خاص گربه‌ها است دارای پروتئین جانوری بالا، کربوهیدرات کم و چربی معمولی است.

غذای گربه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

لازم است که در رژیم گربه‌ها به آب هم توجه کنیم. این جانوران در اصل در گونه‌هایی صحرایی هستند و واکنش ضعیفی نسبت به تشنگی دارند. گربه‌ها در محیط طبیعی بیشتر آب مورد نیاز خود را از طریق غذا خوردن تامین می‌کنند‌. به همین دلیل دادن غذاهای کنسروی به گربه‌ها می‌تواند میزان دریافت آب آن‌ها را افزایش دهد.

گربه‌ها به طور خاصی به نوع بافت غذای خود عادت می‌کنند و تغییر منبع غذا برای آن‌ها دشوار است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که به بچه گربه‌ها ترکیبی از غذاهای کنسروی و خشک داده شود تا در آینده بتوانند از هر دو این منابع استفاده کنند. برای اطلاع از آخرین خبرها و مطالب آموزشی در رابطه با حیوانات خانگی می‌توانید؛ اینستاگرام اسکای پت را دنبال کنید.

 

چگونه کنسرو مناسب گربه خود را بخریم؟

قبل از انتخاب غذا برای گربه‌ها ابتدا باید اطلاعاتی را درباره نیازهای غذایی گربه‌های بالغ داشته باشید. همانطور که گفته شد گربه‌ها در مقایسه با سایر پستانداران نیازهای غذایی خاص‌تری دارند. تحقیقات نشان داده اند که گربه‌ها به مواد مغذی‌ای نیاز دارند که برای بسیاری از پستانداران ضروری نیستند. گربه‌های بالغ همانند بچه گربه‌ها نیازمند پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و آب هستند. در کنار این موارد بر اساس تحقیقات کمیته پژوهشی NRC در آمریکا گربه‌ها به یک سری از آمینواسیدهای خاص و ویتامین‌ها نیاز شدیدی دارند.

از آن جایی که گربه‌ها گوشت‌خوار هستند، بیشتر پروتئین مورد نیاز خود را از گوشت، ماهی و دیگر محصولات حیوانی دریافت می‌کنند. این پروتئین‌های غذایی ۱۰ نوع آمینواسید خاص از جمله آرژنین و تورین را در اختیار دارند. آمینواسیدهایی که گربه‌ها به آن‌ها نیاز دارند اما نمی‌توانند آن‌ها را بسازند. در حقیقت پژوهش‌های NRC نشان می‌دهند که رژیم گربه‌ها باید دارای ۱۲‌.۵ گرم پروتئین خام باشد.

همانطور که گفته شد چربی نیز اهمیتی زیادی هم در سلامت و هم در طعم و لذتی گربه‌ها از غذا می‌برند، دارد. این چربی را علاوه بر چربی حیوانی می‌توان از دانه‌های روغنی نیز تهیه کرد. این چربی‌ها اسیدهای چرب مورد نیاز گربه‌ها را که خود نمی‌توانند بسازند، تامین می‌کنند. از طرفی چربی‌ها به عنوان حمل‌کننده ویتامین‌های محلول در چربی نیز عمل می‌کنند(گروهی از ویتامین‌ها به جای آب، محلول در چربی هستند). چربی‌ها نقش مهمی نیز در ساختار و عملکرد سلول‌ها دارند و سلامت مو و پوست گربه‌ها را حفظ می‌کنند. به همین دلایل غذای گربه‌های بالغ باید حداقل دارای ۵.۵ گرم چربی کل داشته باشد. ویتامین‌ها و فیبرها هم نقش مهمی در سلامت و هضم غذا دارند.

خرید کنسرو گربه

بهترین برندهای کنسرو گربه

در بیشتر موارد دادن غذایی که گربه‌تان آن را دوست دارد به او اشکالی ندارد. البته تا زمانی که با دقت این غذا را انتخاب کرده باشید. خوشبختانه پت شاپ‌های آنلاین و اینترنتی به صاحبان این حیوانات این اجازه را می‌دهند که از انواع مختلف محصولات، اقدام به خرید کنسرو گربه مورد نظر خود بکنند.

پت شاپ اسکای پت انواع متنوعی از غذاهای کنسروی را در کنار سایر غذاهای گربه عرضه می‌کند و شما می‌توانید با خرید کنسرو گربه مورد علاقه گربه خود، به نیازهای غذایی او هم توجه کنید. در این پت شاپ اینترنتی می‌توانید از به کمک راهنمای خرید غذای گربه از بین برند‌های مختلف کنسروها (مثل شسیر، رویال کنین، استوزی و…)، غذاهای خشک(مثل رویال کنین، هپی کت، رفلکس و جوسرا) و غذاهای تشویقی به سادگی اقدام به خرید کنید.

برای علاقه‌مندان مستقر در کیش امکان خرید حضوری (پت شاپ اسکای پت در کیش) نیز وجود دارد.


آیا حتما باید غذای کنسروی هم برای گربه خریداری کرد؟

تامین و برقراری تعادل بین میزان لازم این پروتئین‌ها و میزان کالری غذاها برای صاحبان گربه‌ها بسیار دشوار است. چاقی یکی از خطرات عمده‌ای است که گربه‌های خانگی با آن روبه‌رو هستند. خطری که می‌تواند مشکلات دیگری را نیز به همراه خود داشته باشد. همچنین بسیاری از ویتامین‌ها در کنار ضرورتی که دارند، در دوز بالا می‌توانند سمی باشند و نیاز است که میزان مصرفشان کنترل‌شده باشد. خوشبختانه غذاهای تجاری آماده شده که امروزه در بازار موجود هستند تا حد زیادی این تعادل را بین مواد مغذی و کالری برقرار می‌کنند. همچنین با وجود پت شاپ‌های اینترنتی صاحبان این حیوانات نیاز به صرف زمان زیادی برای خرید غذا ندارند.

چرا گربه‌ها غذای کنسروی دوست دارند؟

می‌توان گفت گربه‌ها دلیل خوبی برای علاقه به غذاهای کنسروی دارند. این غذاها رایحه‌ای قوی و اغواکننده‌ دارند. همچنین بافت این غذاها شباهت زیادی به یک شکار تازه دارد و اگر این غذاها را تا دمای اتاق گرم کنیم دلپذیرتر هم خواهند بود. میزان بالاتر آب موجود در غذاهای کنسروی نیاز گربه‌ها به مصرف آب را کاهش می‌دهد. نیازی که خود اغلب متوجه آن نیستند. همچنین می‌توان گفت بیشتر غذاهای کنسروی ترکیبی از تمامی مواد مورد نیاز گربه‌ها هستند و با توجه به تنوعی که در بازار وجود دارد می‌توان به نیازهای خاص گربه‌تان کنسرو مناسب را تهیه کنید. در نهایت می‌توان گفت که غذاهای کنسروی ترکیبی از سلامت و لذت برای گربه‌ها خواهند بود.

2 پیام روی “چرا برای گربه باید کنسرو بخریم؟ (راهنمای خرید)

  1. Eli گفت:

    گربه من که عاشق کنسرو
    من از پت شاپ خودتون براش کنسرو خریدم 🙂

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      امیدوارم تونسته باشیم رضایت شما مشتری خوبمون رو جلب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید