سگ, نژادهای سگ, نکات مراقبت از سگ

روش‌های نگهداری سگ ژرمن شپرد و خصوصیات آن

نگهداری سگ ژرمن شپرد

در مورد نگهداری سگ ژرمن شپرد (German Shepherd) چه می‌دانید؟ ژرمن شپردها سگ‌های بزرگی هستند که به‌خاطر خلق‌وخوی نجیب، کوشا بودن، وفاداری و هوش زیاد شهرت دارند. مشخصه آن‌ها موهای قهوه‌ای و مشکی و بدنی ورزیده و ورزشی است که آنها را قوی و چابک می‌کند. اگرچه آنها سگ‌های گله‌ای عالی هستند، اما ژرمن شپردها برای کار به‌عنوان حیوانات خدماتی مانند سگ‌های راهنما برای نابینایان نیز بسیار مناسب هستند.

آنها همچنین به‌عنوان سگ‌های کار، به‌ویژه در عملیات پلیسی و نظامی عملکرد خوبی دارند و سگ‌های نگهبان بسیار مؤثری هستند. مهم‌تر از همه، سگ ژرمن شپرد در خانه نیز همدم فوق‌العاده‌ای است. در این مقاله با نحوه نگهداری ژرمن شپردها آشنا می‌شوید.

خصوصیات سگ ژرمن شپرد

ژرمن شپرد به‌عنوان یک نژاد، شخصیتی محافظ، وفادار و همراه دارد. آنها که با اخلاق کاری قوی پرورش‌یافته‌اند، در میان محبوب‌ترین نژادهای سگ قرار می‌گیرند. این محبوبیت تا حد زیادی به دلیل توانایی آنها در تبدیل‌شدن به سگ‌های خانوادگی بی‌نظیر است. آنها انسان‌ها را دوست دارند، اما می‌توانند در مورد افراد غریبه یا تازه‌وارد محتاط باشند و با توجه و مراقبت رشد کنند. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های ژرمن شپرد را آورده‌ایم:

  • سطح محبت بالایی دارند و بسیار وفادار هستند.
  • هماهنگی بالایی با کودکان دارند و می‌توانند آنها را سرگرم کنند.
  • میزان دوستی آنها با سایر حیوانات خانگی کم است.
  • به جنب‌وجوش زیادی نیاز دارند و باید زمان زیادی را به آنها اختصاص دهید.
  • بسیار بازیگوش هستند.
  • سطح انرژی آنها متوسط است.
  • آموزش‌پذیری بالایی دارند.
  • از هوش بالایی برخوردار هستند.
  • تمایل به پارس کردن در ژرمن شپرد زیاد است.
  • مقدار ریزش مو در آنها زیاد است.

نگهداری از نژاد سگ ژرمن شپرد

نگهداری سگ ژرمن شپرد نیاز به مراقبت، آموزش و توجه مناسبی دارد؛ اما در برابر سال‌ها وفاداری و عشق، آنها به شما پاداش خواهند داد. آنها در هر سنی برای هر خانواده‌ای مناسب هستند، اما در جوانی به‌عنوان حیوان خانگی بهتر خواهند بود؛ چون زمان کافی برای آموزش و سازگاری با زندگی انسان‌ها را دارند. برای تغذیه نژاد ژرمن شپرد هم نگرانی وجود ندارد شرکت فرانسوی رویال کنین، غذایی مخصوص ژرمن شپرد تولید می‌کند. به منظور آشنایی بیشتر با این برند شما می‌توانید، مقاله انواع غذاهای سگ رویال کنین را در سایت اسکای پت مطالعه کنید.

اهمیت ورزش در مراقبت از سگ ژرمن شپرد

باتوجه‌به سطح انرژی بالای این نژاد، ورزش منظم و فراوان برای آنها ضروری است. ژرمن شپرد شما احتمالاً بیش از آنچه فکر می‌کنید به ورزش نیاز دارد و پیاده‌روی روزانه کافی نیست. اگر اهل دویدن هستید، یک ژرمن شپرد می‌تواند همراه خوبی برای دویدن باشد. سگ شما باید بدود، بازی کند و کاوش کند تا از سرخوردگی، بی‌حوصلگی و انرژی سرکوب شده در امان باشد. سگی که بی‌حوصله است ممکن است دچار مشکلاتی مانند پارس کردن، کندن و جویدن شود.

سگ‌های ژرمن شپرد در خانه‌ای که در آن حیاط حصارکشی شده برای بازی وجود دارد به‌جای یک آپارتمان، وضعیت بهتری دارند. بااین‌حال، موضوع مهم‌تر این است که سگ شما به‌اندازه کافی موردتوجه قرار گیرد و بیشتر روز او را تنها نگذارید.

نگهداری سگ ژرمن شپرد

اهمیت نظافت در نگهداری سگ ژرمن شپرد

ژرمن شپردها دارای موهای درشت با پوششی ضخیم هستند. موهای آنها باید هرچند روز یکبار شانه زده شود تا با میزان ریزش نسبتاً زیاد آنها مبارزه شود. بااین‌حال، باید آماده باشید که موهای سگ ژرمن شپرد را روی لباس و مبلمان خود ببینید. شما باید مرتباً جاروبرقی بکشید. خوشبختانه، موهای بدن ژرمن شپرد در برابر خاک و زباله مقاومت می‌کند، بنابراین نیازی به حمام کردن سگ خود بیش از یک‌بار در ماه نخواهید داشت. در واقع، حمام کردن بیش از حد باعث ازبین‌رفتن روغن‌هایی می‌شود که پوشش بدن ژرمن شپرد را سالم نگه می‌دارند.

برای نگهداری سگ ژرمن شپرد به‌خاطر داشته باشید که ناخن‌های سگ خود را کوتاه کنید تا به‌راحتی راه برود. همچنین باید با شانه زدن چند بار در هفته به سگ خود کمک کنید تا بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کند. این سگ‌ها دوست دارند بجوند و آرواره‌های قدرتمندی دارند، بنابراین اسباب‌بازی‌های جویدنی بادوامی را در دسترس آنها قرار دهید.

 

مقالات پت شاپ اسکای پت مطلبی که می‌تواند برای شما مفید باشد: راهنمای خرید غذای سگ

 

اهمیت آموزش سگ ژرمن شپرد

ژرمن شپردها با آموزش مناسب و اجتماعی شدن می‌توانند همراهان بسیار ملایم و محافظ خانواده باشند. این نژاد یک نژاد عالی برای خانواده‌های فعال و پرانرژی است و هوش و رفتار محافظتی این نژاد می‌تواند آن را به انتخاب خوبی برای خانواده‌های دارای فرزند تبدیل کند (به شرطی که سگ به‌درستی آموزش داده شود).

ژرمن شپردها اگر به‌درستی آموزش نبینند و رفتار نکنند گاهی مضطرب یا حتی پرخاشگر می‌شوند. این سگ‌ها به طور ایده‌آل برای انجام یک وظیفه آموزش داده می‌شوند و به آن افتخار می‌کنند. هوش و تمایل این نژاد به کار و فعالیت، آموزش را نسبتاً آسان می‌کند. اجتماعی شدن مناسب نیز لازم است تا مطمئن شوید که ژرمن شپرد شما هنگام ملاقات با افراد یا حیوانات جدید و دیدن محیط‌های جدید دچار استرس یا ترس نمی‌شود. آنها معمولاً از افراد جدید دوری می‌کنند.

علاوه بر این، ژرمن شپردها ممکن است تمایل به تعقیب گربه‌ها و سایر حیوانات خانگی کوچک داشته باشند و ممکن است برای یک خانواده با چند حیوان خانگی مناسب نباشند؛ مگر اینکه با هم بزرگ شوند. آنها همچنین ممکن است با سگ‌های عجیب‌وغریب، به‌خصوص با همجنس، کنار نیایند و احتمال دارد هنگام مواجه با سگی دیگر در پارک، مشکل‌ساز شوند.

اهمیت رژیم غذایی و تغذیه در نگه‌داری ژرمن شپرد

برای نگهداری سگ ژرمن شپرد باید بدانید او به دو وعده غذایی در روز با حداکثر دو فنجان غذای خشک سگ نیاز دارد؛ اما این به‌اندازه، سطح فعالیت، سن و عوامل دیگر سگ بستگی دارد. آنها مستعد نفخ و پیچ‌خوردگی احتمالی معده هستند، بنابراین بهتر است از دادن یک وعده غذایی بزرگ در روز و خوردن آن توسط سگ خودداری کنید. اطمینان پیدا کنید که سگ شما دائماً به آب تمیز و تازه دسترسی دارد.

برای مراقبت از سگ ژرمن شپرد، وزن او را کنترل کنید و به مشکلات اضافه‌وزن او رسیدگی کنید، زیرا چاقی طول عمر سگ شما را کوتاه می‌کند. همچنین می‌توانید در مورد نیازهای تغذیه‌ای او با دامپزشک خود صحبت کنید تا توصیه‌هایی درباره برنامه‌های تغذیه و انواع غذای سگ دریافت کنید.

 

مقالات پت شاپ اسکای پت مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود: آیا غذای خانگی برای سگ مضر است؟

 

آگاهی از مشکلات جسمی نژاد ژرمن شپرد

برخی از مشکلات نادری که ممکن است به‌صورت ارثی در این نژاد رخ دهد، به شرح زیر است:

  • دیسپلازی هیپ
  • دیسپلازی آرنج
  • هیگرومای آرنج
  • اتساع معده – ولولوس
  • میلوپاتی دژنراتیو

برای اطلاع از آخرین خبرها و مطالب آموزشی در رابطه با حیوانات خانگی می‌توانید؛ اینستاگرام اسکای پت را دنبال کنید.

نژاد سگ ژرمن شپرد
ژرمن شپردها سگ‌های وفادار و محبوبی هستند و برای سال‌های آینده همچنان به‌عنوان همراهان دوست‌داشتنی برای شما خواهند ماند. ژرمن شپردها بسیار وفادار هستند و دوست ندارند تنها باشند. تمام اینها به شرطی امکان‌پذیر است که بتوانید الزامات نگه‌داری آنها را برای تغذیه، ورزش و آموزش برآورده کنید.
 این نژاد وقتی منزوی می‌شود خوب عمل نمی‌کند. آنها زمانی شادتر هستند که در مرکز خانواده و توجه باشند و محبت فراوانی دریافت کنند. در این صورت آنها یک مکمل عالی برای خانه و خانواده شما خواهند بود و سال‌ها در کنار شما می‌مانند. لطفاً تجربه خود را در زمینه نگهداری سگ ژرمن شپرد برای ما بنویسید.

ویکی پدیا انگلیسی ژرمن شپرد
آیا ژرمن شپرد سگ خانگی خوبی است؟

ژرمن شپرد یا GSD به‌عنوان یک سگ خانوادگی ایده‌آل عمل می‌کند. آنها به دلیل طبیعت آرام و خلق‌وخوی دلسوزشان به‌عنوان سگ‌های خانگی خوب به‌حساب می‌آیند.

آیا ژرمن شپرد به نگهداری بالایی نیاز دارد؟

ژرمن شپردها عموماً از نظر نظافت، مراقبت‌های بهداشتی و نیازهای غذایی سگ‌هایی با سطح نگهداری کم هستند. بااین‌حال، وقتی صحبت از اجتماعی شدن، آموزش و تحریک ذهنی به میان می‌آید، نیاز به توجه دقیق دارند، بنابراین در آن زمینه‌ها به نگهداری بالاتری دارند.

6 پیام روی “روش‌های نگهداری سگ ژرمن شپرد و خصوصیات آن

  1. Paniz گفت:

    ژرمن بر خلاف ظاهرش خیلی سگ مهربون و با احساسی هست

    1. اسکای پت گفت:

      سلام پانیذ عزیز
      ممنونم که نظرت رو در مورد سگ ژرمن با ما به اشتراک گذاشتی 🙂

  2. Armita گفت:

    سلام
    مرسی از توضیحاتتون
    سگی که توی سریال کمیسر و سگ رکس بود فکر میکنم همین نژاد ژرمن بود

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      بله دقیقا همینطوره، سگ رکس از نژاد سگ‌های ژرمن هست.

  3. Reza گفت:

    سگ ژرمن هم واقعا جزو سگ های شیک و باکلاسه

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      بله سگ ژرمن و همچنین سگ دالمیشن جزو سگ‌های با شکوه محسوب میشن 🙂

دیدگاهتان را بنویسید