سگ, نکات مراقبت از سگ

ظرف غذای سگ استیل بهتر است یا پلاستیکی؟

ظرف غذای سگ استیل

اولین چیزی که مردم برای حیوان جدید خود انتخاب می‌کنند، ظرف غذای مناسب است. ما دوست داریم مناسب‌ترین ظرف را برای حیوان خانگی خود انتخاب کنیم تا از سلامت او مطمئن باشیم. انواع مختلفی از ظرف‌های غذا وجود دارند و این موضوع ممکن است ما را گیج کند.  ظرف غذای سگ استیل و پلاستیکی، از رایج‌ترین انواع ظرف غذای سگ هستند.

 البته ظروفی دیگری مثل ظروف سرامیکی نیز موجود هستند؛ اما استفاده از آنها رایج نیست. مثلا ظرف‌های سرامیکی سنگین هستند و احتمال خردشدن آنها زیاد است. به هرحال، ما سعی کردیم در این مقاله به این موضوع بپردازیم که ظروف غذای استیل بهتر است یا پلاستیکی؟ همچنین در ادامه مطلب، معیارهای انتخاب بهترین ظرف غذا برای حیوان خانگی را توضیح داده‌ایم.

پیداکردن ظرف غذای پلاستیکی بسیار آسان است و تقریباً در هر فروشگاهی که لوازم حیوانات خانگی را ارائه می‌دهد، می‌توانید آن را پیدا کنید. شکل‌گیری پلاستیک آسان است، بنابراین می‌توانید آنها را تقریباً به هر شکلی از جمله ظرف‌های دوتایی پیدا کنید.

انواع مختلفی از ظروف پلاستیکی موجود است که هرکدام دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که برخی از این ظروف  بسیار بادوام هستند. ظرف آب و غذا فرپلاست (Ferplast) برای سگ و گربه یکی از برندهای خوب بازار است. بااین‌حال، ظروف پلاستیکی به‌اندازه ظروف استیل، بادوام نخواهند بود.

استفاده از پلاستیک برای ظرف غذای سگ چند مشکل دارد. یک نقطه‌ضعف این است که می‌تواند مواد شیمیایی مضر را به غذا نشت کند و بر سلامت حیوان و محیط‌ زیست اثر منفی بگذارد. ظرف پلاستیکی می‌تواند طعم آب را تغییر دهد (اگر خیلی طولانی بماند).

همچنین، برخی از سگ‌ها ممکن است ظرف را بجوند، آن را از بین ببرند و تکه‌های آن را بخورند. یکی دیگر از مشکلات پلاستیک این است که به‌راحتی خراشیده می‌شود و حتی خراش‌های کم‌عمق می‌تواند باعث رشد باکتری‌ها شود و این درنهایت منجر به مشکلات سلامتی در حیوان خانگی شما می‌شود.

ورود به فروشگاه اسکای پت

ظرف غذای سگ استیل یا پلاستیکی

پیداکردن ظرف غذای پلاستیکی بسیار آسان است و تقریباً در هر فروشگاهی که حتی ابتدایی‌ترین لوازم حیوانات خانگی را ارائه می‌دهد، می‌توانید آن را پیدا کنید. شکل‌گیری پلاستیک آسان است، بنابراین می‌توانید آنها را تقریباً به هر شکلی از جمله ظرف‌های دوتایی پیدا کنید.

ازآنجایی‌که تولید ظروف پلاستیکی بسیار رایج است، این کاسه‌ها کم‌هزینه خواهند بود و همچنین بسیار سبک‌وزن هستند. انواع مختلفی از ظروف پلاستیکی موجود است که هرکدام دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و البته برخی از این ظروف می‌توانند بسیار بادوام باشند. ظرف آب و غذا فرپلاست (Ferplast) برای سگ و گربه یکی از برندهای خوب بازار است. بااین‌حال، ظروف پلاستیکی به‌اندازه ظروف استیل، بادوام نخواهند بود.

 برای اطلاع از جدیدترین محصولات و مطالب آموزشی در رابطه با حیوانات خانگی می‌توانید؛ اینستاگرام اسکای پت را دنبال کنید.

چه زمانی ظرف پلاستیکی را انتخاب کنیم؟

ظرف‌ پلاستیکی سگ، یک گزینه موقت برای غذا دادن به حیوان خانگی در مسافرت یا پیاده‌روی طولانی است. این ظرف در مقابل ظرف غذای سگ استیل، سبک‌وزن است و حمل آن نیز آسان است. ظروف غذای سگ استیل برای استفاده طولانی‌مدت، گزینه‌ای مطمئن و امن هستند.

ظرف غذای سگ پلاستیکی

 

مزایای ظرف غذای سگ استیل

ظروف استیل غذای سگ معمولاً بسیار بادوام‌تر از ظروف پلاستیکی هستند و سگ‌ها معمولاً به‌اندازه پلاستیک فلز را نمی‌جوند. شما می‌توانید ظرف استیل را در اشکال مختلف پیدا کنید. ظرف استیل معمولاً گران‌تر از پلاستیک است. سطح سخت این ظروف به‌راحتی خراشیده نمی‌شود؛ بنابراین اجازه نمی‌دهد باکتری‌ها روی سطح ظرف رشد کنند. اگرچه پیداکردن ظروف استیل به‌آسانی پلاستیک نیست، اما ارزش جستجو را دارد.

به‌طورکلی ظروف فلزی بر پلاستیکی اولویت دارند؛ اما استیل جایگاه متفاوتی دارد. استیل زنگ نمی‌زند؛ درحالی‌که سایر انواع ظرف فلزی بعد از گذشت زمان شروع به زنگ‌زدگی می‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم ظروف استیل را تهیه کنید که زنگ نمی‌زنند.

ما توصیه می‌کنیم برای انتخاب ظرفی که حیوان خانگی شما هر روز از آن استفاده می‌کند، یک ظرف استیل ضدزنگ را در نظر بگیرید. این ظرف دوام بیشتری دارد، بعید است جویده شود و مواد شیمیایی را به غذا نشت نمی‌کند. همچنین این ظروف، جذابیت بیشتری نسبت به ظروف پلاستیکی دارند. بااین‌حال، اگر متوجه شدید که پوشش بیرونی از بین رفته یا زنگ‌زده است، باید فوراً استفاده از ظرف را متوقف کنید.

ظرف غذای سگ من چقدر باید بزرگ باشد؟

اندازه ظرف غذای سگ شما به رژیم غذایی سگ و نوع غذایی که تهیه می‌کنید بستگی دارد. مشخص کنید که حیوان خانگی شما در هر وعده غذایی چقدر غذا می‌خورد و یک ظرف کمی بزرگ‌تر بگیرید. اگر سگ شما هنوز درحال‌رشد است، باید این موضوع را قبل از خرید ظرف غذای سگ استیل در نظر بگیرید.

اگر یک توله سگ دارید، می‌توانید برای شروع یک ظرف کوچک برای او انتخاب کنید یا یک ظرف مخصوص توله سگ را انتخاب کنید که به آنها اجازه می‌دهد به‌راحتی به غذای خود برسند. برای سگ‌های مسن‌تر، ظرف بلندتر ممکن است بهتر باشد، به‌ویژه اگر مشکلات کمر، گردن یا لگن داشته باشند و فرو بردن سرشان برای خوردن و نوشیدن دشوار شده باشد.

اگر شما سرپرست سگ هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید غذای سگ و تشویقی سگ را مطالعه کنید.

بهترین ظرف غذای سگ استیل برای نژادهای مختلف

نژاد سگ شما نیز در انتخاب ظرف مهم است. به‌عنوان‌مثال، یک ظرف کم‌عمق برای نژادهای کوچک تا متوسط مانند فرنچ بولداگ یا یورکشایر  و تریر بهتر است تا بتوانند به‌راحتی غذای خود را در دست بگیرند. یک ظرف عمیق‌تر برای سگ‌هایی که پوزه بلندتری دارند؛ مانند کولی‌ها یا ژرمن شپردها بهتر است؛ چون می‌توانند بدون فشار دادن غذا به خارج از ظرف، به داخل ظرف برسند.

بهترین ظرف باتوجه‌به عادات غذایی

اگر سگ شما تمایل دارد غذای خود را باعجله بخورد، این می‌تواند منجر به نفخ و مشکلات گوارشی شود. برای تشویق آنها به خوردن غذا با سرعتی آرام‌تر، تغذیه آهسته می‌تواند کمک کند. یک ظرف تغذیه آهسته، ستون‌هایی در داخل ظرف دارد، به این معنی که سگ شما چاره‌ای ندارد جز اینکه غذای خود را به‌تدریج بخورد.

اهمیت رعایت بهداشت

این بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید، ظروف غذای سگ خود را تمیز نگه دارید و اجازه ندهید غذا و آب برای مدت طولانی در آنها بماند. مراقبت صحیح از وسایل حیوان خانگی، یکی از بهترین راه‌هایی است که شما از او مراقبت می‌کنید.

شما می‌توانید برای خرید غذا و لوازم حیوانات به سایت اسکای پت مراجعه کنید. اسکای پت همچنین دارای شعبه‌ای در کیش بوده که می‌توانید به‌صورت حضوری از آنجا خرید کنید.

ظرف غذای استیل و پلاستیکی سگ و گربه

ظرف غذای استیل و پلاستیکی پت موجود در اسکای پت

خلاصه مقاله ظرف غذای سگ

هنگام انتخاب یک ظرف غذا برای حیوان خانگی خود، توصیه می‌کنیم یک ظرف غذای سگ استیل انتخاب کنید که زنگ نزند. استیل راحت‌تر تمیز می‌شود و اجازه رشد باکتری‌ها را نمی‌دهد. ظرف استیل بادوام است، مانع از جویدن می‌شود، طعم غذا را تغییر نمی‌دهد و مواد شیمیایی مضر را نشت می‌کند.
ظروف پلاستیک بسیار سبک هستند و در مواقع اضطراری توصیه می‌شوند. امیدواریم از بررسی مواد مختلف مورداستفاده در ظرف سگ لذت برده باشید و حقایق جالبی را یاد گرفته باشید. در پایان، اگر در مورد ظرف غذای سگ تجربه یا نظری دارید برای ما بنویسید.
بهترین ظرف غذای سگ چیست؟

تقریباً همه موافق‌اند که استیل بهترین گزینه برای ظرف غذای حیوانات خانگی است. بسیار بادوام است (در صورت افتادن ترک نمی‌خورد و نمی‌شکند). اما نمی‌توان گفت ظروف پلاستیکی مزایایی ندارند؛ آن‌ها بسیار سبک هستند، قیمت مناسبی دارند و به راحتی می‌توانید آن‌ها حمل کنید.

آیا ظرف‌های پلاستیکی برای سگ‌ها مناسب نیستند؟

برای مواقع اضطراری مثل زمان مسافرت، می‌توانید از ظرف‌های پلاستیکی استفاده کنید؛ در غیر اینصورت برای استفاده طولانی‌مدت ممکن است مضر باشند.

4 پیام روی “ظرف غذای سگ استیل بهتر است یا پلاستیکی؟

  1. Mina گفت:

    سلام
    مرسی از سایت خوبتون
    بنظرم ظرف استیل برای خونه خوبه ولی پلاستیکی برای مسافرت و بیرون
    هر دوش لازمه

    1. اسکای پت گفت:

      سلام مینا عزیز
      بله درسته هر دو مدل ظرف پت، مزایای خودشون رو دارند.
      اما از هر دو می‌تونیم برای خونه استفاده کنیم.

  2. Paniz گفت:

    بنظرم ظرف استیل مقاوم تره و بهتره

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      ممنونیم که نظرت رو با اسکای پت به اشتراک گذاشتی.

دیدگاهتان را بنویسید