گربه, نکات تربیتی-آموزشی سگ, نکات تربیتی-آموزشی گربه

بهترین تشویقی سگ و گربه چیست؟

بهترین تشویقی سگ

اگر صاحب گربه یا سگ هستید احتمالاً باید از اهمیت تشویقی در تربیت و تغذیه آن‌ها آگاه باشید. به طور کلی تشویقی‌ها از نظر تعلیم و تربیت، اشتیاق به یادگیری، سلامت دندان‌ها و همچنین دریافت ویتامین‌های موردنیاز به صورت روزانه اهمیت بسیار زیادی دارند. در این مطلب قصد داریم در مورد تشویقی سگ و گربه اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم؛ بنابراین اگر می‌خواهید بدانید تشویقی چیست و چرا از اهمیت زیادی برخوردار است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ورود به فروشگاه اسکای پت

تشویقی چیست و چرا اهمیت زیادی دارد؟

ابتدا به بررسی تشویقی سگ می‌پردازیم. همان‌طور که می‌دانید سگ‌ها علاقه بسیار زیادی به تشویقی دارند و هر زمان که به آن‌ها تشویقی می‌دهید بسیار خوشحال می‌شوند. تشویقی‌ها کاربرد زیادی دارند و علاوه بر کمک کردن در تعلیم و آموزش دادن به آن‌ها فواید بسیار زیادی نیز برایشان به همراه دارد. تشویقی سگ و گربه، اسنک‌ سگ یا همان تریت (Treat) خوراکی‌های کوچک هستند که از نظر بو و مزه برای سگ‌ها خیلی جذاب است. از کاربردهای مهم تشویقی دادن به سگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد حس خوشحالی در سگ
  • تربیت کردن و آموزش دادن به سگ
  • تأمین ویتامین‌های موردنیاز
  • حفظ سلامت دندان‌ها
  • حفظ سلامت پوست و مو
  • تشویق کردن سگ پس از انجام دادن یک کار خوب

حال نوبت تشویقی گربه‌ها است که به آن (Cat Treats) و اسنک یا جایزه گربه نیز می‌گویند. این تشویقی‌ها نیز تکه‌های کوچک خوراکی هستند که طعم جالبی برای گربه‌ها دارد. البته به این نکته دقت داشته باشید که هیچ یک از تشویقی‌ها جایگزین غذای اصلی نمی‌شوند و تنها به عنوان یک میان وعده در بین وعده‌های اصلی باید مصرف شود. از دلایل مهم استفاده از تشویقی برای گربه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد حس خوشحالی و سرحالی در گربه
  • جایزه در هنگام بازی کردن
  • سلامت دندان‌های گربه
  • کاهش حس اضطراب و استرس در گربه‌ها
  • آموزش و تربیت کردن گربه‌ها
  • تأمین مواد مورد نیاز بدن گربه‌ها از جمله ویتامین‌ها
  • برقراری رابطه خوب بین گربه‌ها و انسان‌ها
تشویقی گربه

 

تأثیر تشویقی سگ و گربه بر روی تعلیم آن‌ها

برخلاف تصور بسیاری از مردم آموزش و تعلیم سگ و گربه چندان کار سختی نیست. با کمک تشویقی سگ و گربه می‌توانید در طول روز با آن‌ها تمرین کنید و پس از  هر بار تمرین کردن با دادن تشویقی اشتیاق یادگیری را در آن‌ها تقویت کنید. به طور کلی با کمک تشویقی فرمان‌هایی نظیر آمدن، نشستن، گاز نگرفتن، چنگ نزدن و راه رفتن با قلاده را می‌توان به آن‌ها آموزش داد. ممکن است گربه‌ها به اندازه سگ‌ها شکمو نباشند اما در صورتی که پای یک خوراکی خوشمزه و لذیذ در میان باشد قطعاً با شما همکاری خواهند کرد.

 

-> مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود: بستنی گربه و فواید آن

 

زمان مناسب تشویقی دادن به سگ و گربه

برای اینکه دادن تشویقی سگ و گربه بیشترین تأثیر خود را بر روی آن‌ها بگذارد باید در زمان مناسبی این کار را انجام دهید. بهترین زمان تشویقی دادن به آن‌ها در بین وعده‌های غذایی اصلی است. به ویژه اگر قصد تعلیم و آموزش را دارید باید به این نکته دقت داشته باشید که دادن تشویقی قبل یا بعد از خوردن وعده اصلی اصلاً توصیه نمی‌شود. چرا که قبل از آن پت شما به حدی گرسنه است که به آموزش‌هایتان توجهی نمی‌کند و تمایلی به یادگیری ندارد و اگر بعد خوردن وعده غذایی به آن‌ها تشویقی بدهید به علت سیر بودن ممکن است چندان میلی به خوردن تشویقی نداشته باشند. توجه کنید که از تشویقی دادن بیش از حد به آن‌ها خودداری کنید؛ زیرا ممکن است باعث بالا رفتن وزن و ایجاد مشکلات جسمی برای آن‌ها شود.

بهترین نوع تشویقی سگ و گربه

بهترین نوع تشویقی سگ و گربه با توجه به سن، قد، وزن، شرایط فیزیکی و جسمانی آن‌ها انتخاب می‌شود. توصیه می‌شود برای انتخاب بهترین نوع تشویقی برای حیوان خانگی خود به دامپزشک مراجعه کنید تا با بررسی وضعیت کلی سگ یا گربه شما بهترین نوع تشویقی برای آن مشخص شود. برای مثال اگر سگ یا گربه شما دارای اضافه‌وزن است نباید از تشویقی‌هایی که کربوهیدرات و پروتئین بالایی دارند استفاده کنید.

در مقابل اگر حیوان خانگی شما دچار کمبود ویتامین است می‌توانید از تشویقی‌هایی که حاوی انواع مختلفی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند استفاده کنید. اگر حیوان خانگی شما مشکلاتی نظیر جرم یا پلاک دندان دارد بهتر است از تشویقی‌های جویدنی استفاده کنید، زیرا این نوع تشویقی برای سلامت دندان‌ها مفید هستند. در ادامه با انواع تشویقی سگ‌ها آشنا می‌شوید:

  • تشویقی‌های بیسکویتی
  • تشویقی‌های نرم
  • تشویقی‌های مانند استخوان مناسب برای سلامت دندان‌ها
  • تشویقی‌های جویدنی نظیر گوشت، استخوان و غضروف
  • تشویقی‌های رژیمی
  • و تشویقی‌های گیاهی

و همچنین تشویقی‌های گربه شامل موارد زیر است:

  • بستنی گربه
  • کنسرو‌ ماهی
  • تشویقی جویدنی
  • تشویقی غذای خشک

به طور کلی اغلب تشویقی‌ها یا جایزه‌های به صورت غذای خشک هستند که طعم بسیار خوبی برای آن‌ها دارند. برای خرید غذای خشک سگ و خرید غذای خشک گربه می‌توانید به پت شاپ آنلاین مراجعه کنید. اگر در جزیره کیش زندگی می‌کنید برای اطلاع از قیمت و خرید غذای خشک، تشویقی و وسایل موردنیاز برای حیوان خانگی خود می‌توانید به صورت حضوری به پت شاپ کیش اسکای پت مراجعه کنید. برای خرید آنلاین نیز می‌توانید به وب‌سایت اسکای پت مراجعه کنید.

محصولات پت شاپ اسکای پت در کیش

 اسنک و تشویقی سگ و گربه در پت شاپ اسکای پت

خلاصه
همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید تشویقی‌ سگ و گربه در تربیت و سلامت آن‌ها نقش بسیار مهمی دارند. اما برای جلوگیری از اضافه‌وزن نباید بیش از اندازه به آن‌ها تشویقی بدهید. همچنین برای اثرگذاری بیشتر سعی کنید تشویقی‌ها را در زمان مناسب و در بین وعده‌های غذایی به آن‌ها بدهید. برای انتخاب نوع مناسب تشویقی می‌توانید پت خود را به دامپزشکی ببرید تا با بررسی وضعیت آن بهترین نوع تشویقی را انتخاب کنید. اگر ساکن جزیره کیش هستید می‌توانید به صورت حضوری به پت شاپ کیش اسکای پت مراجعه کنید و همچنین برای مشاهده محصولات به صورت آنلاین به وب‌سایت اسکای پت سر بزنید.
آیا دادن تشویقی به صورت مداوم و بیش از اندازه برای حیوان خانگی ضرری دارد؟

در صورتی که در طول روز بیش از حد به حیوان خانگی خود تشویقی بدهید ممکن است دچار اضافه وزن و چاقی شود.

آیا تشویقی سگ و گربه همان غذای خشک است؟

تشویقی‌ها نیز نوعی غذای خشک هستند که به صورت قطعات کوچک تولید می‌شوند.


2 پیام روی “بهترین تشویقی سگ و گربه چیست؟

  1. Mina گفت:

    بنظرم بهترین تشویقی برای گربه بستنیه

    1. اسکای پت گفت:

      سلام مینا عزیز
      حق با شما 🙂 با تغییر نوع تغذیه گربه به مرور زمان، بستنی یکی از مورد علاقه‌های گربه‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید