سگ, نکات مراقبت از سگ

روش‌های بازی با سگ در خانه (بازی تاگ و فچ)

بازی تاگ با سگ‌های خانگی

بازی با سگ‌های خانگی علاوه بر جنبه سرگرمی تأثیر مستقیمی بر رفتارها و عملکرد آنها می‌گذارد؛ بنابراین روش‌های بازی با سگ باید به صورت هوشمندانه با توجه به نژاد حیوان و شرایط جسمی او انتخاب شود تا سلامت حیوان خانگی را تحت شعاع قرار ندهد. پس اگر سگ خانگی دارید حتماً باید روش صحیح بازی‌کردن با این حیوان را یاد بگیرید تا سگ با صاحب خود مانند اسباب‌بازی برخورد نکند. در این مقاله سعی داریم روش‌های اصولی و صحیح بازی با سگ را به شما بیاموزیم و چند ایده بازی برای در رشد و آموزش سگ‌ها را شرح دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید. لوازم بازی سگ خانگی خود را می‌توانید از پت شاپ اسکای پت خریداری کنید.

فواید بازی با سگ‌های خانگی

بازی با سگ‌های کوچک که انرژی زیادی دارند فواید زیادی هم برای سگ و هم برای شما دارد. در ادامه به چند مورد از مزایای بازی با توله سگ اشاره خواهیم کرد:

تأمین سلامت ذهنی سگ با بازی

سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها در طول روز، زود کلافه و بی‌حوصله می‌شوند. مخصوصاً سگ‌هایی که صاحب آنها در طول روز سرکار هستند. بازی‌کردن باعث تحریک ذهنی سگ‌ها می‌شود و به تقویت مهارت‌هایی مثل تمرکز، نظم، قانونمندی و غیره کمک زیاد می‌کند.

کمک به تأمین سلامت جسمی سگ

یکی از فواید بازی با سگ‌های خانگی این است که آنها را به فعالیت بدنی و تحرک وادار می‌کند و به سلامت جسمی آنها کمک می‌کند. پس انجام فعالیت‌هایی مثل دویدن، راه‌رفتن، پریدن و جست‌وخیز کردن باعث تقویت عضلات و مفاصل سگ شما می‌شود.

برقراری ارتباط بین سگ و صاحبش

وقت‌گذرانی و بازی با توله سگ باعث ایجاد رابطه‌ای قوی و عمیق با سگ شده و حس اعتماد و وفاداری را در سگ تقویت می‌کند. این ارتباط خوب هنگام آموزش و تربیت سگ می‌تواند کمک فوق‌العاده‌ای کند.

کاهش استرس و اضطراب سگ از فواید بازی با سگ‌های خانگی

اگر سگ ترسو و مضطربی دارید بازی کردن میزان استرس او را کم می‌کند و آرامش روانی باعث می‌شود که رفتار بهتر و آرام‌تری از خود نشان دهد.

کاهش مشکلات رفتاری

بسیاری از مشکلات رفتاری سگ مثل پارس کردن، گاز گرفتن و حمله کردن ناشی از استرس و بی‌توجهی به سگ است. بازی با سگ‌ها و حیوانات خانگی خیلی از مشکلات رفتاری آزاردهنده آنها را از بین می‌برد.

 

-> این مقاله برای شما مفید خواهد بود: جلوگیری از جویدن سگ و تخریت لوازم خانه

 

چگونه با سگ خود بازی کنیم؟

روش‌های بازی با سگ‌ها بسیار متنوع است و قبل از هر اقدامی در ابتدا باید آموزش بازی با سگ در خانه و قوانین و اصول آن را فرا بگیرید تا بتوانید سگ خانگی خود را ترغیب به همکاری در بازی کنید.

پس قبل از اینکه هر نوع بازی رو با سگ خود شروع کنید لازم است که فرمان «ولش کن» را به سگ خود آموزش دهید تا کنترل بهتری روی بازی داشته باشید. این فرمان به شما کمک می‌کند تا در شرایطی که سگ هیجان زده شده یا رفتار خشن از خود نشان می‌دهد آن اسباب بازی یا شیئی را برای جلوگیری از ورود آسیب رها کند. در ادامه برخی از نکات بازی با سگ‌های خانگی را بیان خواهیم کرد:

بازی فکری با سگ در خانه

  • هرگز با سگ خانگی بازی خشن انجام ندهید؛ چون به دلیل هیجان‌انگیز بودن ممکن است کنترل بازی از دست شما خارج شود.
  • بازی دویدن دنبال بچه‌ها را به هیچ وجه با سگ خود بازی نکنید که بسیار خطرناک است.
  • بازی با توله سگ در جلسات مرتب و روزانه در محیط‌های مختلف مثل خانه، پارک و غیره امتحان کنید.
  • موقع بازی با سگ خود از لحن شاد و پرانرژی استفاده کنید.
  • اگر سگ شما علاقه زیادی به بازی کردن دارد، برای انجام کار درست و خوب از بازی کردن به عنوان جایزه و پاداش استفاده کنید.
  • برای همراهی بیشتر سگ خانگی برای بازی کردن از ترفند جایزه و تشویق بهره‌ ببرید.
  • تمام اسباب بازی‌ها را تنها در جلسه بازی در دسترس سگ خود قرار دهید و در مواقع دیگر آنها را بردارید تا تکراری نشود.
  • اگر سگ شما تمایلی به بازی ندارد او را مجبور به بازی کردن نکنید.

رایج‌ترین انواع بازی با سگ‌های خانگی

کنترل هیجان سگ‌ها کاری بسیاری دشواری است و اغلب با پارس کردن زیاد باعث آزار و اذیت صاحب خود می‌شوند. اما اگر سگ‌های خانگی شما روش بازی کردن را بیاموزد در حین بازی مهارت‌های خاصی را یاد می‌گیرد که به کنترل و آموزش سگ کمک زیادی می‌کند. در ادامه چند مورد از رایج‌ترین انواع بازی با سگ‌های خانگی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. شما همچنین می‌توانید با تهیه‌کردن اسنک‌های تشویقی سگ بازی با پت دوست‌داشتنی خود را هیجان انگیزتر کنید.

بازی تاگ با سگ‌

بازی تاگ با سگ‌ها یا طناب‌کشی یکی از بازی‌های مورد علاقه حیوانات خانگی است که اغلب صاحبان آنها تمایلی به اجرای آن ندارند؛ چون فکر می‌کنند کنترلی روی بازی ندارند. در این بازی شما باید یک سر اسباب بازی مثل عروسک یا طناب را در دست خود بگیرید و سر دیگر را سگ با دهانش بگیرد تا بازی با کشیدن آن شیئی شروع می‌شود.

این بازی برای توله سگ‌ها خیلی مناسب است؛ اما گاهی باعث می‌شود که رفتارهای خشن از خود نشان دهد. پس اگر سگ شما بیش از حد هیجان زده شد و گوشه لباس یا آستین شما را گرفت یا دنبالتان کرد سریعاً بازی را متوقف کنید و فرمان «ولش کن» را دستور دهید.

بازی فچ یا توپ بازی با سگ‌های خانگی

بازی فچ (Fetch) برای سگ‌ها یا همان بازی با توپ یکی از محبوب‌ترین انواع بازی با سگ‌ها است و تقریبا تمام نژادهای سگ عاشق این بازی هستند. این بازی را ابتدا در خانه انجام دهید تا سگ شما با قوانین بازی آشنا شود سپس بعد از تکرار و تمرین زیاد آن را در فضای باز حیاط یا پارک و طبیعت بازی کنید. در بازی سعی کنید هر بار توپ را به مسافت دورتری پرتاب کنید تا سگ دنبال آن شروع به دویدن کند و توپ را با دهانش بگیرد و برای شما بیاورد.

توپ بازی با سگ‌های خانگی

 

انجام بازی فریزبی با سگ

فریزبی (Frisbee) یا بازی گرفتن دیسک یکی دیگر از بازی‌های محبوب سگ‌ها است که البته برای صاحب آنها نیز خیلی جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. برای انجام این بازی سگ باید طرز گرفتن صحیح دیسک فریزبی را یاد بگیرد. آموزش این بازی نیاز به تکرار و تمرین دارد تا سگ بتواند به راحتی دیسک را در هوا بگیرد. بازی فریزبی باعث می‌شود سگ شما فعالیت‌هایی مانند دویدن و پریدن را با مهارت کافی انجام دهد و سلامت فیزیکی او را تأمین کند.

خلاصه
در این مطلب شما را با فواید بازی با سگ‌های خانگی آشنا کردیم و همچنین چند نمونه از انواع بازی با سگ‌ها را شرح دادیم تا بتوانید با استفاده از آنها زمینه شادی و سرگرمی حیوان خانگی خود را فراهم کنید. اگر نیاز به خرید لوازم بازی و اکسسوری برای سگ خانگی خود دارد به فروشگاه اسکای پت مراجعه کنید. همچنین برای اطلاع از آخرین خبرها و مطالب آموزشی در رابطه با حیوانات خانگی می‌توانید؛ اینستاگرام اسکای پت را دنبال کنید.
فواید بازی با سگ‌های خانگی چیست؟

بازی کردن با سگ‌های خانگی برای سلامت جسمی و روانی آنها بسیار مفید است و باعث کاهش استرس و اضطراب و شادی و سرحالی توله سگ شما می‌شود.

چگونه با سگ خود بازی کنیم؟

پیاده‌روی روزانه با سگ، دویدن با سگ، انجام بازی‌هایی مانند بازی فچ، بازی تاگ و غیره از جمله بازی‌هایی هستند که باعث تحرک و تأمین سلامت روحی و روانی سگ خانگی شما می‌شود.

2 پیام روی “روش‌های بازی با سگ در خانه (بازی تاگ و فچ)

  1. Mahdis H گفت:

    اگر در روز یک تایمی رو به بازی با سگ اختصاص بدیم خیلی از مشکلات رفتاری سگ برطرف میشه
    حتی برای خود ادم ها هم وقت گذروندن با سگ و گربه مفیده از نظر روانی و جسمی

    1. اسکای پت گفت:

      سلام
      کاملا حرفتون درسته، بعضی از خرابکاری‌های پت بخاطر این هست که انرژیشون در طول روز تخلیه نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید